Liberty Global, potężny właściciel operatora kablówki UPC, może myśleć o sprzedaży polskich aktywów, ale nie znaczy to, że jego polscy pracownicy spoczywają już na laurach. 19 maja UPC ogłosiło, że jest nowym właścicielem Telco Lublin — wydzielonego w tym roku z firmy NPLay dostawcę telewizji, internetu i telefonu, który ma w zasięgu 53 tys. gospodarstw domowych i sprzedaje użytkownikom 16 tys. usług.
— To kolejny etap prowadzonej przez UPC konsolidacji rozdrobnionego rynku kablowego w Polsce. Teraz, wraz z zespołem Telco Lublin, skupimy się na przeprowadzeniu integracji — mówi Jerzy Gołębiowski, członek zarządu UPC, odpowiedzialny za rozwój. Wartości transakcji nie ujawniono. Zgodnie z danymi Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej, UPC jest obecnie największym operatorem kablowym. Ma ponad 1,4 mln abonentów i 31,2-procentowy udział w rynku.
Druga jest Vectra (18,9 proc. udziału i 870 tys. klientów), a trzecie Multimedia Polska (odpowiednio 17,9 proc. i 825 tys. klientów). Na mniejsze sieci mają apetyt także rywale UPC m.in. Multimedia i Inea.