Jedno z narzędzi uzupełni obecną funkcję AI Visy, która pomaga wykrywać i blokować oszustwa w transakcjach cyfrowych dokonanych bez użycia karty płatniczej. Inne jest przeznaczone do płatności między kontami w czasie rzeczywistym. Firma chce też udostępnić produkty Visa Advanced Authorisation i Visa Risk Manager dla transakcji bez korzystania z kart Visa.
W ubiegłym roku firma zablokowała oszustwa o wartości 40 mld USD, czyli prawie dwukrotnie więcej niż w 2022 r. W październiku ujawniła plan zainwestowania 100 mln USD w firmy wyspecjalizowane w generatywnej AI, skoncentrowane są na przedsięwzięciach, które mogą kształtować sposób prowadzenia handlu w przyszłości.
Nie tylko Visa
Rywale spółki równiez wykorzystują sztuczną inteligencję do wykrywania oszustw i obniżania kosztów. Mastercard sprzedaje bankom funkcje AI do oceny ryzyka transakcji, z kolei PayPal zapowiedział w styczniu, że jego aplikacja Venmo zaadaptuje technologię by zapewnić klientom bardziej spersonalizowane zakupy online.
