VW nie potraktuje klientów w Europie jak w USA

Prezes Volkswagena, Matthias Mueller, odrzucił możliwość rekompensowania klientom w Europie tzw. dieslegate w taki sam sposób jak w USA, pisze Reuters.

Volkswagen zawarł niedawno ugodę w USA w sprawie pozwu zbiorowego o manipulowanie pomiarem emisji spalin w jego autach z silnikiem diesla. Pozew dotyczy aut z silnikami o pojemności 2 litrów. Niemiecki koncern zdecydował się wyłożyć 15 mld USD, m.in. na odkupienie pojazdów i rekompensaty finansowe dla ich właścicieli.

Zobacz więcej

Reuters/FORUM

W wywiadzie dla Welt am Sonntag Mueller powiedział jednak, że podobnych rozwiązań w Europie nie będzie. "Mamy inną sytuację tutaj", podkreślił. Szef Volkswagena przekonuje, że w USA obowiązują ściślejsze limity dotyczące emisji spalin, co powoduje iż poprawienie zakwestionowanych aut będzie bardziej skomplikowane. Do tego udział klientów w wykupie aut jest w USA dobrowolny, tymczasem np. w Niemczech nie.

Mueller podkreśla także, że powtórzenie ugody z USA w Europie byłoby finansowo trudne dla Volkswagena.

W ubiegłym tygodniu Mueller spotkał się z Elżbietą Bieńkowską, komisarz UE ds. rynku wewnętrznego, przemysłu, przedsiębiorczości i MŚP, która wzywała niemiecką spółkę do takiego potraktowania 9 mln klientów w Europie jak ok. 500 tys. klientów w USA.
Analitycy nie spodziewają się, że uda się przeforsować w Europie również szczodre rozwiązania dla klientów Volkswagena co w USA.

- Regulacje prawne w Europie są inne niż w Ameryce. W Europie prawa konsumentów i ochrony środowiska nie są tak ważne – powiedział The New York Times Ferdinand Dudenhöffer, szef Centrum Badań Motoryzacyjnych w Duisburgu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, nyt.com

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / VW nie potraktuje klientów w Europie jak w USA