
Wzrost popularności pojazdów elektrycznych nastąpił w czasie, gdy ogólna sprzedaż samochodów w UE spadła z powodu pandemii o prawie 24 proc. do 9,9 mln egzemplarzy.
Dane opublikowane przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) pokazały, że sprzedaż aut w pełni elektrycznych i hybrydowych plug-in wzrosła z 387,8 tys. w 2019 roku do 1,046 mln w 2020 roku. Pojazdy zasilane jedynie akumulatorami stanowiły ponad połowę sprzedaży - nabywców znalazło 538,7 tys. egzemplarzy. W 2019 roku było to 247,8 tys. aut.
Sprzedaż samochodów hybrydowych wzrosła w zeszłym roku o 59 proc. do 1,182 mln egzemplarzy, podczas gdy sprzedaż pojazdów z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym zmniejszyła się odpowiednio o 37 i 32 proc. Auta benzynowe utrzymały jednak status najchętniej kupowanych - stanowiły 48 proc. europejskiego rynku.
Oprócz konieczności spełnienia nowych, rygorystycznych unijnych celów w zakresie emisji dwutlenku węgla przez producentów, korzystne dla rozwoju aut elektrycznych były rządowe dotacje w niektórych krajach, zwłaszcza we Francji i Niemczech.