Warimpex i UBM budują w Katowicach czterogwiazdkowy hotel za 110 mln zł

PAP
opublikowano: 18-06-2009, 16:25

Około 110 mln zł ma kosztować powstający w  centrum Katowic czterogwiazdkowy hotel Angelo, z blisko 200 pokojami i  apartamentami, budowany przez austriackie spółki Warimpex i UBM. W czwartek zatknięto wiechę na budynku. Ukończenie inwestycji zaplanowano na marzec przyszłego roku. Austriacy myślą o budowie kolejnych podobnych obiektów w  Polsce.

To szósty hotel marki Angelo po Monachium, Pradze, Pilźnie, Bukareszcie i Jekaterynburgu. Zgodnie z założeniami inwestorów, jego klientami mają być turyści i przedsiębiorcy podróżujący służbowo. Jak mówią, spośród innych hoteli ma się wyróżniać wzornictwem.

"W przeciwieństwie do wielu innych inwestorów, jesteśmy zdania, że musimy działać mimo otaczającego nas kryzysu gospodarczego. Wychodzimy z założenia, że musimy budować nawet w ciężkich czasach, żeby po zmianie sytuacji móc zaoferować już gotowy produkt" - powiedział na konferencji prasowej zorganizowanej na terenie budowy członek zarządu UBM Polska Peter Woeckinger.

Alexander Jurkowitsch z Warimpeksu powiedział, że jego spółka razem z UBM myśli o kolejnych inwestycjach w Polsce. "Tak samo atrakcyjne jak Katowice byłyby dla nas takie miasta jak Warszawa, Poznań, Gdańsk, ale też np. Białystok. Ten katowicki obiekt ma być dobrym startem do kolejnych projektów" - oświadczył Jurkowitsch.

Nowy hotel położony jest w samym centrum miasta, będzie miał 197 pokoi i apartamentów. Jego infrastruktura obejmuje niemal 100 miejsc parkingowych i 950 m kw. powierzchni konferencyjnej. Budynek ma sześć kondygnacji i dwa piętra podziemne, które będą przeznaczone na parkingi i pomieszczenia techniczne.

Mimo atrakcyjnego położenia działki, okazała się ona bardzo trudnym miejscem do budowy. Chodzi o warunki geologiczne - parcela jest położona blisko koryta rzeki Rawy, grunt jest też osłabiony przez eksploatację przemysłową. Aby zapewnić hotelowi stabilność, wokół całego budynku zastosowano tzw. ściany szczelinowe, sięgające ponad 30 m pod ziemię. "Pod ziemią jest tyle samo betonu ile nad, to oczywiście kosztowało bardzo dużo pieniędzy, ale wierzymy w ten obiekt i to miejsce, dlatego na to się zdecydowaliśmy" - powiedział Woeckinger.

Decydując się na budowę w Katowicach, inwestorzy brali pod uwagę dużą liczbę mieszkańców i atrakcji turystycznych w okolicy oraz dogodne połączenia komunikacyjne. Inwestorzy uznali, że miasto ma duży potencjał, brakuje w nim jednak hoteli spełniających dzisiejsze standardy, aby w pełni wykorzystać możliwości płynące z turystyki.

Podobnie jak w czynnych już hotelach Angelo w Monachium, Pradze, Bukareszcie, Pilźnie i od jesieni także w Jekaterynburgu, cechą charakterystyczną hotelu ma być zastosowane w nim wzornictwo. Koncepcja designerska przewiduje mieszaninę intensywnych odcieni czerni, koralowego, żółtego i białego, podkreślanych przez meble i akcesoria z Dalekiego Wschodu.

UBM AG to spółka deweloperska, działająca w Europie Środkowej i Wschodniej. W 2008 r. 86 proc. obrotów, w wysokości ponad 307 mln euro, wypracowała poza Austrią. Spółka jest notowana na giełdzie w Wiedniu, ma nieruchomości o łącznej powierzchni gruntu ponad 1,7 mln m kw. Poza wieloma obiekatmi biurowymi ma udziały w 11 hotelach.

Warimpex AG jest spółką deweloperską i inwestycyjną, także ma siedzibę w Wiedniu. W ostatnich 25 latach spółka zrealizowała w Europie Środkowej i Wschodniej inwestycje w sektorze nieruchomości o łącznej wartości przekraczającej 1,5 mld euro. Jest właścicielem lub współwłaścicielem 19 hoteli luksusowych i biznesowych oraz sześciu budynków komercyjnych i biurowych. Akcje tej spółki są notowane na giełdach w Wiedniu i Warszawie.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane