Obecnie robotnicy portowi, śmieciarze, elektrycy i pracownicy poczty odmawiają wykonywania zadań związanych z Teslą, wspierając szwedzki związek pracowników przemysłowych IF Metall, który prowadzi strajk od 27 października. Aktualnie dziewięć związków zawodowych przyłączyło się do blokady producenta pojazdów elektrycznych.
Związki zawodowe w Szwecji mają szerokie uprawnienia do wspierania siebie nawzajem w walce o określone cele.
Za sprawą strajków Tesla nie może wprowadzać nowych samochodów do użytku w Szwecji
Szczególnie irytujący dla Muska jest protest pracowników poczty, który uniemożliwia Szwedzkiej Agencji Transportu dostarczanie tablic rejestracyjnych do nowych samochodów Tesli. Wynika to z tego, że przepisy pozwalają na dostawę tylko za pośrednictwem poczty. Prowadzi to do niemożności wprowadzenia do użytku nowych Tesli w Szwecji.
Elon Musk poinformowany o tym fakcie zareagował na platformie społecznościowej, określanej wcześniej jako Twitter, stwierdzając, że to "szaleństwo". Jego osobista interwencja podkreśla intensywność sporu. Po upływie piątego tygodnia strajku warsztatów negocjacje utknęły w martwym punkcie. Główny mediator wskazał na brak elastyczności ze strony filii Tesli w Szwecji do podpisania umowy ze związkiem, podkreślając, że działa ona na „zamówienia prosto od Elona Muska”.