Wódka wraca do brytyjskich barów

Michalina Szczepańska
04-12-2017, 22:00

Comeback wódki do gastronomii na Wyspach ogłosił branżowy portal just-drinks.com.

Ruch na rynku wywołuje rzemieślnicza część branży, dzielnie radząc sobie z dominacją kolorowych alkoholi. Dziennikarze portalu powołują się na raport firmy Bibendum, dystrybutora dostarczającego do kanału HoReCa, którego autorzy przekonują, że ciekawe trunki z małych firm świetnie wypełniły lukę pomiędzy tanimi markami a bardzo drogimi.

To dzięki nim koktajle i wódka mają wracać do łask konsumentów. Co ciekawe — wśród dokładających się do tego ruchu wymieniana jest polska wódka Konik’s Tail. Marka z adresem w jednej z dzielnic Londynu, stworzona przez... emigranta z Kosowa, który przed wieloma laty zawitał do Wielkiej Brytanii, ale to w Polsce miał odnaleźć odpowiedniego producenta wymyślonego przez siebie trunku i polskością pochodzenia chwali się na etykiecie.

Eksport jest uznawany od lat przez naszych producentów wódki za jedyną szansę na większy wzrost. Szczególnie jednak nie rozkwita. Do Wielkiej Brytanii sprzedaliśmy w zeszłym roku czystą wódkę za 10 mln zł — wynika z danych GUS.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Wódka wraca do brytyjskich barów