Czytasz dzięki

Wolność gospodarcza daje ludziom szczęście

Istnieje bezpośrednie powiązanie między zadowoleniem z życia obywateli danego kraju a poziomem panującej w nim wolności gospodarczej, wynika z badania think-tanku Fraser Institute.

Korzystanie z wolności gospodarczej jest dużo ważniejszym wyznacznikiem szczęścia, niż dotąd sądzono, stwierdzili badacze kanadyjskiego instytutu. W badaniu ocenili wybrane kraje pod względem 42 różnych miar związanych z wolnością gospodarczą. Dotyczyły one takich sfer jak skala zaangażowania państwa w gospodarkę, jakość prawa własności, dostęp do zdrowego pieniądza, możliwość prowadzenia handlu międzynarodowego oraz jakość regulacji w dziedzinie gospodarki.

„Ze wcześniejszych badań wynikało, że wolność gospodarcza wspiera zamożność, dochody, zatrudnienie oraz jakość instytucji. Odkrycie, że gra ona ważną rolę również w zwiększaniu satysfakcji z życia to kolejny argument za tym, by rządy zmierzały w kierunku dawania obywatelom większej swobody w tej dziedzinie” – Fred McMahon, naukowiec Fraser Institute.

Korzystanie z wolności gospodarczej jest lepszym wyznacznikiem szczęścia niż dochody, wiek, zatrudnienie, czy system polityczny kraju, w którym się mieszka, ustalili specjaliści. Ich zdaniem wolność gospodarcza zwiększa szczęście na dwa sposoby. Z jednej strony ludzie cenią ją jako taką, a z drugiej zwiększa ona ich poczucie kontroli nad własnym życiem.

„Jeżeli się żyje w kraju, w którym można swobodnie handlować z innymi ludźmi, wybrać zawód, założyć firmę, zatrzymać większą część swoich zarobków dla siebie, będzie się miało większe poczucie posiadania kontroli nad swoją przyszłością” – oceniał Martin Rode, współautor badania i profesor Uniwersytetu Navarry.

Bloomberg
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Wierciszewski

Polecane