Włodarze Wrocławia chcą, by mieszkańcy chętniej wsiadali do tramwaju niż własnego samochodu. Ma to zapewnić przyjęta osiem lat temu strategia rozwoju zintegrowanego systemu transportu. Teraz Wrocław chce przekuć słowa w czyny. Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta (ZDiUM) ogłosił właśnie zamówienie publiczne na zaprojektowanie i wykonanie inteligentnego systemu transportu wraz z dostawą urządzeń i oprogramowania oraz niezbędnymi robotami budowlanymi.
— Zależy nam, aby w całym mieście była taka infrastruktura i tablice informacyjne jak dziś na placu Grunwaldzkim. Projekt nie ograniczy się do nowych torowisk, dróg czy skrzyżowań, ale obejmie także inteligentne systemy kierowania ruchem drogowym. Dzięki temu pojazdy transportu miejskiego czy np. karetki pogotowia będą miały pierwszeństwo przejazdu i nie utkną w korkach — mówi Monika Cender z ZDiUM.
Centrum Sterowania Ruchem (CSR) będzie lokalizowało pojazdy transportu miejskiego, przesyłało do nich informacje, monitorowało opóźnienia, a nawet archiwizowało dane o transporcie zbiorowym.
Projekt obejmie 117 skrzyżowań i dziewięć parkingów. Na ulicach zawiśnie 300 kamer. Dla CSR powstanie publiczny portal internetowy z wersją dla urządzeń mobilnych.
Projekt jest współfinansowany z Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest na 31 grudnia 2013 r.
