
Jak przekazała amerykańska firma, średnie ceny sprzedaży wzrosły o 11 proc., podczas gdy globalne wolumeny jednostkowe poszły w górę o 3 proc.
Akcje Coca-Coli w obrocie przedsesyjnym zaliczyły aprecjację o około 2 proc.
Producent Fanty i Sprite’a zapowiedział w lutym, że w 2023 r. jeszcze bardziej podniesie ceny napojów gazowanych, aby poradzić sobie w ten sposób z rosnącymi kosztami, podczas gdy główna konkurencyjna firma Pepsi wstrzymała podwyżki cen.
Liczni producenci dóbr konsumpcyjnych podnieśli ceny, aby przerzucić na klientów gwałtowny wzrost kosztów surowców spowodowany przeszkodami w łańcuchu dostaw, napędzanymi najpierw przez pandemię, a następnie zaostrzonymi przez konflikt rosyjsko-ukraiński.
W pierwszym kwartale marża operacyjna Coca-Coli wyniosła 30,7 proc., w porównaniu do 32,5 proc. rok wcześniej, ponieważ podwyżki cen nie pomogły w pełni zrekompensować wpływu wyższych kosztów operacyjnych, wzrostu wydatków na marketing, inwestycji oraz silniejszego kursu dolara.
Według danych Refinitiv przychody Coca-Coli wzrosły o 4,3 proc. docierając do poziomu 10,96 mld USD, przewyższając prognozy, które wynosiły 10,80 mld USD.