
Chiński producent smartfonów stara się zebrać aż 4 miliardy dolarów z plasowania akcji i sprzedaży obligacji. Ma to pomóc w zwiększeniu udziału w rynku.
Xiaomi planuje pozyskać 3,2 mld USD ze sprzedaży 1 mld akcji w cenie jednostkowej od 23,70 do 24,50 dolara hongkońskiego. Stanowi to od 6,3 do 9,4 proc. rabatu w stosunku do ceny zamknięcia wynoszącej w poniedziałek 26,15 dolara hongkońskiego.
Dodatkowym źródłem gotówki ma być emisja siedmioletnich obligacji z zerowym kuponem o łącznej wartości 855 mln USD. Premię za konwersję ustala się na poziomie od 42,5 do 52,5 proc. powyżej ceny referencyjnej akcji.
Dochody z obu operacji zostaną przeznaczone na ekspansję rynkową i strategiczne inwestycje w ekosystem. Oferta Xiaomi będzie organizowana przez Credit Suisse, Goldman Sachs, JPMorgan i Morgan Stanley.
Akcje Xiaomi zdrożały w tym roku o 146 proc.