Xiaomi może być warte nawet 100 mld USD po IPO

opublikowano: 25-04-2018, 11:28
aktualizacja: 25-04-2018, 11:31

Koncern Xiaomi, na czele którego stoi Lei Jun, szykuje się do sprzedaży akcji w ramach prawdopodobnie największej oferty IPO w tym roku. Firma, która jest jednym z czołowych chińskich producentów smartfonów i innych urządzeń mobilnych obiecała "na zawsze ograniczyć" marżę zysku w swojej działalności sprzętowej do nie więcej niż 5 proc.

Taka deklaracja dotyczyć ma smartfonów - największego źródła przychodów - oraz innych gadżetów, które firma produkuje. Xiaomi zobowiązała się również do przekazania nadwyżki swoim użytkownikom, jeśli w nadchodzących latach marża przekroczy przyjęty pułap.

Zobacz więcej

Smartfon Xiaomi

Bloomberg

Ta niezwykła, choć mało prawdopodobna propozycja ma miejsce w chwili kiedy Xiaomi planuje ofertę IPO, która może wycenić firmę nawet na 100 mld USD. Spółka podkreśla, co czyni ją bardziej atrakcyjną dla potencjalnych inwestorów, wysoką rentowność z szerokiego spektrum usług świadczonych klientom - od streamingu wideo po finansowanie online.

Z1awsze postrzegaliśmy nasz sprzęt jako bramę do zapewniania naszym użytkownikom usług internetowych i dostarczania im wartości w miarę upływu czasu – powiedział Lei, współzałożyciel i dyrektor generalny Xiaomi.

Piąty na świecie dostawca smartfonów zamierza pokonać Apple i Samsung Electronics, konkurując urządzeniami wyposażonymi w najwyższej klasy komponenty i sprzedając je po niższych cenach niż w przypadku rywali.

Oprócz sprzedaży smartfonów, Xiaomi również czerpie zyski z reklam za pośrednictwem własnych aplikacji i zapewnia płatne subskrypcje wysokiej jakości treści rozrywkowych, takich jak filmy online i literatura.

Xiaomi jest blisko złożenia wniosku o IPO w Hongkongu, a także planuje emisję chińskich kwitów depozytowych dla inwestorów z kontynentu. Sprzedaż akcji Xiaomi może być największą ofertą IPO od czasu debiutu Alibaba Group Holding o wartości 25 mld USD w 2014 roku.

Xiaomi wybrało do udziału w IPO takie banki jak m.in. Morgan Stanley, Goldman Sachs Group, Credit Suisse Group i Deutsche Bank.

Założona w 2010 r. firma planuje do 2019 r. stworzyć 1000 sklepów „Mi Home” – niemal dwa razy więcej niż globalna liczba sklepów Apple (iStore) – celując w 70 mld juanów (10 mld USD) ze sprzedaży detalicznej w 2021 r. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Xiaomi może być warte nawet 100 mld USD po IPO