
Zgodnie z danymi podanymi przez Association of European Businesses w zeszłym miesiącu w Rosji sprzedano poniżej 25 tys. pojazdów. Jest to najsłabszy wynik od co najmniej 2006 r.
Międzynarodowa izolacja mocno uderzyła w rosyjski sektor motoryzacyjny, który jest silnie uzależniony od importowanych komponentów.
Działają tylko 2 z 20 rosyjskich fabryk samochodów
Bloomberg informuje, że obecnie działają tylko dwie z ponad 20 fabryk samochodów w Rosji. Rząd przejął kilka dużych zakładów od zagranicznych firm, które wyjechały, w tym legendarną fabrykę Moskwicza w Moskwie. Rosjanie ogłosili już plany sprzedaży okrojonych modeli bez importowanych technologii.
„Mamy do czynienia z prymitywizacją i zostaniemy dekadę w tyle za resztą świata” – powiedział, cytowany przez Bloomberga, Georgy Ostapkovich, specjalista pracujący w Wyższej Szkole Ekonomicznej w Moskwie.