Zaraza sprzyja informatyce na żądanie

opublikowano: 25-05-2020, 22:00

Outsourcing działań IT to jeden z segmentów rynku, które rosną dzięki pandemii.

Po co robić samemu coś, co ktoś inny wykona lepiej, szybciej i taniej? Na tym polega outsourcing — poleganie na zewnętrznym wsparciu przy zadaniach, które nie są podstawową działalnością danej firmy. Jak to wygląda na przykładzie nowych technologii? Ponad 45 proc. przedsiębiorstw chce w najbliższych 18 miesiącach zwiększyć nakłady na usługi IT świadczone przez wyspecjalizowanych dostawców. Dla 59 proc. klientów głównym powodem takiej inwestycji jest możliwość cięcia wydatków — wynika z najnowszego raportu firmy NTT.

— Outsourcing IT to coś więcej niż tylko dostawa technologii. Firmy mierzące się z obecnymi wyzwaniami chcą czegoś więcej. Szukają sprawdzonych partnerów i doradców, którzy pomogą im przejść sprawnie przez proces cyfrowej transformacji i wrócić do biznesowej normalności — twierdzi Damian Skendrovic, wiceprezes wykonawczy w NTT.

Jednym z największych dostawców data center w Polsce jest Atman, który nigdy nie narzekał na brak klientów. Niemniej zaraz po wybuchu pandemii odnotował rosnące zainteresowanie swoją ofertą. Popyt na outsourcing, w tym chmurę obliczeniową, wzrósł na fali popularyzacji pracy zdalnej i handlu w internecie. Firmy stanęły przed pytaniem, jak zachować ciągłość działania bez rozbudowy infrastruktury IT. Odpowiedzią są usługi chmurowe łączące bezpieczeństwo z elastycznością (gwarantują zwiększenie lub zmniejszenie mocy obliczeniowej zależnie od aktualnych potrzeb).

— Nawet banki, kojarzone ze stacjonarnym środowiskiem IT, rozważają sięgnięcie po chmurę, aby urozmaicić stosowane rozwiązania, lokalizacje i dostawców. Do outsourcingu przekonują kolejne rekomendacje użycia usług cloudowych w finansach — wskazuje Adam Dzielnicki z Atmana.

Skoro duże inwestycje zyskują na chmurze, tym bardziej jest to korzystne dla mniejszych podmiotów, np. z branży detalicznej, które z reguły dysponują skromnymi budżetami i kompetencjami w dziedzinie IT.

— Dla tradycyjnego i internetowego handlu ważne jest szybkie uruchamianie nowych środowisk i skalowalność zasobów technologicznych. Budowanie infrastruktury we własnym zakresie byłoby kosztowne i mało racjonalne — mówi Adam Dzielnicki.

Renesans outsourcingu IT w najbliższych latach pozytywnie wpłynie na całą branżę. Według najnowszego raportu PMR polscy operatorzy data center podwoją swoje zasoby do 2025 r.

Sprawdź program webinaru "Chmura obliczeniowa", 6 lipca 11:00 >>

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane