Zmiany modelu biznesowego nie będzie

Marcel Zatoński
30-03-2011, 00:00

Barbara Garbińska, szefowa Travelplanet, uważa, że sytuacja w Afryce nie zaszkodzi wynikom spółki.

Barbara Garbińska, szefowa Travelplanet, uważa, że sytuacja w Afryce nie zaszkodzi wynikom spółki.

"Puls Biznesu": Czy Travelplanet planuje zmianę strategii rynkowej, czy pozostaje przy obecnym modelu prowadzenia biznesu?

Barbara Garbińska, p.o. prezes Travelplanet.pl: W naszym modelu biznesowym nie nastąpią znaczące zmiany w stosunku do tego, co robiliśmy w latach ubiegłych. Planujemy zwiększyć nakłady inwestycyjne i rolę strategiczną sprzedaży poprzez stronę WWW i Contact Center. W drugim kwartale zostanie uruchomiony nowy portal sprzedażowy, który — jak sądzimy — będzie wyznaczał standardy rynkowe w elektronicznej obsłudze ruchu turystycznego.

Czy w obliczu rozruchów w Afryce jest szansa na poprawę wyników finansowych w krótkiej perspektywie?

Afryka jest tylko jednym z wielu kierunków, które obsługujemy. Oferujemy naszym klientom również wczasy np. we Włoszech, Hiszpanii, Grecji czy krajach bałkańskich. Jesteśmy elastyczni i mamy bogatą ofertę. Dlatego uważamy, że sytuacja w Afryce nie wpłynie negatywnie na perspektywy wyników finansowych Travelplanet.

Co z planami połączenia z Invią? W jakiej perspektywie czasowej można się spodziewać jakichś kroków w tę stronę?

Na razie trudno jest oszacować, kiedy prace związane z połączeniem z Invią zostaną ostatecznie zamknięte. O dalszych planowanych krokach w tej sprawie będziemy informować na bieżąco. Na razie bardzo mocno angażujemy się w przygotowania do obsługi sezonu turystycznego.

Czy będą otwierane kolejne punkty sprzedaży? Była mowa o 10. nowych placówkach franczyzowych.

Planujemy rozbudować naszą sieć punktów sprzedaży głównie w oparciu o punkty franczyzowe. Trwają wewnętrzne prace nad przygotowaniem takiego programu. Spodziewamy się, że otwarcie pierwszych punktów nastąpi w czwartym kwartale 2011.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Zmiany modelu biznesowego nie będzie