Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła konkurs dla przedsiębiorstw z sektora MSP, ktore chcą powalczyć o dotacje na promocję swoich wyrobów lub usług na rynkach międzynarodowych. Takie wsparcie przewiduje poddziałanie 3.3.3 programu Inteligentny Rozwój (Go to Brand). Preferowani będą eksporterzy, którzy chcą promować swoje produkty poza rynkiem europejskim. Firmy powinny też wpisywać się w branżowe programy promocji. Rządowa agencja chce wspierać najbardziej perspektywiczne sektory polskiej gospodarki, w tym m.in. meblarski, medyczny, kosmetyczny i IT/ICT.
— W każdym branżowym programie promocji zawarto wykaz kodów PKD, w ramach których przedsiębiorca powinien prowadzić działalność. Programy zawierają również listę targów branżowych do wyboru wnioskodawcy — wyjaśnia Bogusława Mazurek, ekspert ds. dotacji unijnych z Crido Taxand.
Przedstawiciele biznesu będą mogli składać wnioski od 10 lutego do 13 marca. Ważne, aby ich produkty były konkurencyjne w stosunku do tych występujących na rynku międzynarodowym.
— Co istotne, przedsiębiorca powinien prowadzić samodzielną działalność badawczo-rozwojową (B+R) w okresie ostatnich trzech lat poprzedzających rok złożenia wniosku lub wdrażać wyniki prac B+R zakończonych nie wcześniej niż trzy lata przed złożeniem wniosku — podkreśla Bogusława Mazurek. Ponadto premiowane będą firmy, które obecnie prowadzą działalność eksportową.