7 przyczyn, dla których twoi podwładni cię nie cierpią

Marek WierciszewskiMarek Wierciszewski
opublikowano: 2013-12-01 14:39

Listę powodów, dla których pracownicy mogą nie znosić swoich przełożonych, sporządziła Michelle Kerrigan z portalu Workplaceconfidence.

Przywództwo nie jest drogą usłaną różami, a wielu ludzi po prostu nie nadaje się, żeby być szefem. Jak możesz sprawdzić, czy ty sam jesteś dobrym szefem? Na to pytanie odpowiada Michelle Kerrigan z portalu Workplaceconfidence. Specjalistka wymienia siedem powodów, dla których twoi podwładni mogą cię nie cierpieć.

1. „Zrób to, zrób tamto”
Czasy, gdy pracownikowi wystarczyło powiedzieć: „Zrób to, zrób tamto”, powoli odchodzą w przeszłość. Dziś tym, co się liczy, jest zdobycie prawdziwego zaangażowania pracowników. Dlatego powinno się ich traktować podobnie do klientów. Michelle Kerrigan radzi szefom rozpocząć dialog, otworzyć drzwi swoich gabinetów, dzielić się pomysłami i prosić pracowników o informację zwrotną.

2. Nie walczysz o swoich ludzi
Dobrzy przywódcy okazują lojalność wobec swojego zespołu. Nie możesz oczekiwać, że twoi podwładni będą dawać z siebie wszystko dla ciebie, jeśli ty nie dajesz z siebie wystarczająco dużo dla nich. Walcz o promocje i podwyżki dla najlepszych w swoim zespole. Nie zapominaj też o tych, którzy nie spełniają oczekiwań. Pomóż im się poprawić, a jeśli to niemożliwe, zwolnij ich dla dobra zespołu.

3. Nie ufasz zespołowi
Jeśli nie ufasz swoim pracownikom, że zrobią dobrą robotę, to oznacza, że bardzo ich nie doceniasz. Jedną rzeczą jest śledzenie postępów, jakie robią pracownicy, a zupełnie inną zarządzanie nimi w najdrobniejszych szczegółach. Dobrzy przywódcy wybierają tą pierwszą drogę.

4. Nie umiesz podjąć decyzji
Jasno ustalone cele i priorytety do klucz. Jeśli jesteś niezdecydowany, a w twoje działania wkrada się chaos, to nie możesz oczekiwać, że twój zespół będzie wiedział, co robić. Podwładni nie będą ci ufać, jeśli widzą, że ty nie ufasz samemu sobie.

5. Nie słuchasz podwładnych
Dzisiejsze otoczenie rynkowe to środowisko nieustających zmian. A zmiany będą lepiej dopracowane, jeśli zdołasz zaangażować ludzi, którzy będą je przeprowadzali. Proś o informację zwrotną, zadawaj pytania, proś o pomoc i zachęcaj, by dzielili się z tobą swoimi wątpliwościami.

6. Nie jesteś graczem zespołowym
Jedyną osobą, którą kontrolujesz całkowicie, jesteś ty sam. Wykorzystaj to, żeby dać swoim współpracownikom dobry przykład.

7. Nie lubisz ludzi
Tym, o co chodzi w przywództwie, są ludzie. Aby realizować się w roli szefa, musisz lubić pracować z ludźmi. Jeśli tego ci brakuje, spróbuj poszukać mentora. Jeśli i to nie pomoże, nie będziesz miał innego wyjścia, jak zrezygnować.