Allegro wyda majątek na przesyłki

opublikowano: 13-02-2020, 22:00

Platforma e-handlowa zapowiada 1 mld zł inwestycji w Polsce w 2020 r. Dwie trzecie kwoty ma pójść na subsydiowanie przesyłek.

W internecie wszystkiego jest więcej. Na Allegro, największej w Polsce platformie e-handlowej, w ubiegłym roku 140 tys. sprzedawców, czyli o 14 proc. więcej niż rok wcześniej, opublikowało 130 mln ofert, co oznaczało 40-procentowy wzrost. Platforma nie podaje, jaka była łączna wartość sprzedanych towarów ani o ile zwiększyły się jej przychody z prowizji i reklam, ale zapewnia, że w tym roku urośnie jeszcze szybciej.

Zobacz także
PODKRĘCANIE APETYTU:
PODKRĘCANIE APETYTU:
Francois Nuyts, prezes platformy e-handlowej Allegro
Fot. Marek Wiśniewski

— Prognozujemy, że liczba sprzedających zwiększy się w 2020 r. o 20 proc., a liczba ofert sięgnie 200 mln. Jesteśmy już dziesiątą największą platformą e-handlową świata i jednym z niewielu europejskich „jednorożców” — mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.

Przedstawiciele Allegro podkreślają, że duży wpływ na liczbę zakupów na platformie miało wprowadzenie programu Smart. Funkcjonuje on od 2018 r. W jego ramach w zamian za miesięczny lub roczny abonament użytkownicy mogą liczyć na darmowe przesyłki od dużej części sprzedawców — o ile kwota zamówienia jest odpowiednio wysoka. Na początku przesyłki w ramach tego programu trafiały do paczkomatów InPostu i innych punktów odbioru osobistego, ale w 2019 r. rozszerzono darmową usługę również na kurierów. Na koniec ubiegłego roku z usługi korzystało milion osób.

— Klienci usługi Smart kupują pięć razy więcej niż pozostali użytkownicy, a sprzedający, którzy udostępnili tę opcję, zanotowali o 37 proc. wyższą liczbę transakcji — mówi Francois Nuyts.

Allegro podaje, że w ubiegłym roku zainwestowało w Polsce 700 mln zł, czyli o 80 proc. więcej niż rok wcześniej, z czego 500 mln zł poszło na dofinansowanie przesyłek. W tym roku kwota ta wzrośnie.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Zamierzamy zainwestować 1 mld zł, z czego dwie trzecie zostaną przeznaczone na subsydiowanie przesyłek. Inwestujemy też stale w poprawę systemów IT, przede wszystkim po to, by dostarczyć lepsze wyniki wyszukiwania i ułatwić klientom kupowanie kolejnych rzeczy u tego samego sprzedającego — mówi prezes Allegro.

Platforma zatrudnia obecnie około 2 tys. ludzi w czterech miastach. Liczba ta znacznie wzrośnie.

— W tym roku zatrudnimy 500 pracowników, z czego połowę będą stanowić programiści i inżynierowie, zajmujący się m.in. uczeniem maszynowym i sztuczną inteligencją — zapowiada Francois Nuyts.

Allegro w 2016 r. zostało przejęte przez konsorcjum funduszy Cinven, Permira i Mid Europa Partners. Zapłaciły one południowoafrykańskiemu Naspersowi, który w Polsce jest wciąż właścicielem m.in. PayU, 3,25 mld USD. Na rynku spekuluje się już, że fundusze mogą w perspektywie kilkunastu miesięcy wyjść z inwestycji — albo poprzez warszawską giełdę, albo sprzedając platformę inwestorowi branżowemu, który mógłby przy okazji przejąć kurierską grupę InPost. Zarząd Allegro do spekulacji tych na razie się nie odnosi.

— To pytanie do naszych udziałowców, my koncentrujemy się na poprawianiu efektywności operacyjnej Allegro — mówi Francois Nuyts.

Allegro jest zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-handlową w Polsce, ale na początku roku dane Gemiusa pokazały, że na urządzeniach mobilnych pod względem popularności jego aplikację przeskoczyła konkurencyjna aplikacja chińskiego AliExpress. Na pytanie o to, czy polski gigant powinien obawiać się chińskiej konkurencji, starali się odpowiedzieć goście podcastu „PB do słuchania”, dostępnego na stronie pb.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane