Allegro wyda majątek na przesyłki

opublikowano: 13-02-2020, 22:00

Platforma e-handlowa zapowiada 1 mld zł inwestycji w Polsce w 2020 r. Dwie trzecie kwoty ma pójść na subsydiowanie przesyłek.

W internecie wszystkiego jest więcej. Na Allegro, największej w Polsce platformie e-handlowej, w ubiegłym roku 140 tys. sprzedawców, czyli o 14 proc. więcej niż rok wcześniej, opublikowało 130 mln ofert, co oznaczało 40-procentowy wzrost. Platforma nie podaje, jaka była łączna wartość sprzedanych towarów ani o ile zwiększyły się jej przychody z prowizji i reklam, ale zapewnia, że w tym roku urośnie jeszcze szybciej.

Wprowadzenie abonamentu na dostawy znacznie zwiększyło aktywność
kupujących na Allegro. Francois Nuyts, który jest prezesem platformy
e-handlowej, podkreśla, że użytkownicy mają teraz większe koszyki zakupowe, a
najbardziej dynamicznie rośnie sprzedaż w kategoriach: dom i ogród, zdrowie i
uroda oraz supermarket.
Zobacz więcej

PODKRĘCANIE APETYTU:

Wprowadzenie abonamentu na dostawy znacznie zwiększyło aktywność kupujących na Allegro. Francois Nuyts, który jest prezesem platformy e-handlowej, podkreśla, że użytkownicy mają teraz większe koszyki zakupowe, a najbardziej dynamicznie rośnie sprzedaż w kategoriach: dom i ogród, zdrowie i uroda oraz supermarket. Fot. Marek Wiśniewski

— Prognozujemy, że liczba sprzedających zwiększy się w 2020 r. o 20 proc., a liczba ofert sięgnie 200 mln. Jesteśmy już dziesiątą największą platformą e-handlową świata i jednym z niewielu europejskich „jednorożców” — mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.

Przedstawiciele Allegro podkreślają, że duży wpływ na liczbę zakupów na platformie miało wprowadzenie programu Smart. Funkcjonuje on od 2018 r. W jego ramach w zamian za miesięczny lub roczny abonament użytkownicy mogą liczyć na darmowe przesyłki od dużej części sprzedawców — o ile kwota zamówienia jest odpowiednio wysoka. Na początku przesyłki w ramach tego programu trafiały do paczkomatów InPostu i innych punktów odbioru osobistego, ale w 2019 r. rozszerzono darmową usługę również na kurierów. Na koniec ubiegłego roku z usługi korzystało milion osób.

— Klienci usługi Smart kupują pięć razy więcej niż pozostali użytkownicy, a sprzedający, którzy udostępnili tę opcję, zanotowali o 37 proc. wyższą liczbę transakcji — mówi Francois Nuyts.

Allegro podaje, że w ubiegłym roku zainwestowało w Polsce 700 mln zł, czyli o 80 proc. więcej niż rok wcześniej, z czego 500 mln zł poszło na dofinansowanie przesyłek. W tym roku kwota ta wzrośnie.

— Zamierzamy zainwestować 1 mld zł, z czego dwie trzecie zostaną przeznaczone na subsydiowanie przesyłek. Inwestujemy też stale w poprawę systemów IT, przede wszystkim po to, by dostarczyć lepsze wyniki wyszukiwania i ułatwić klientom kupowanie kolejnych rzeczy u tego samego sprzedającego — mówi prezes Allegro.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Platforma zatrudnia obecnie około 2 tys. ludzi w czterech miastach. Liczba ta znacznie wzrośnie.

— W tym roku zatrudnimy 500 pracowników, z czego połowę będą stanowić programiści i inżynierowie, zajmujący się m.in. uczeniem maszynowym i sztuczną inteligencją — zapowiada Francois Nuyts.

Allegro w 2016 r. zostało przejęte przez konsorcjum funduszy Cinven, Permira i Mid Europa Partners. Zapłaciły one południowoafrykańskiemu Naspersowi, który w Polsce jest wciąż właścicielem m.in. PayU, 3,25 mld USD. Na rynku spekuluje się już, że fundusze mogą w perspektywie kilkunastu miesięcy wyjść z inwestycji — albo poprzez warszawską giełdę, albo sprzedając platformę inwestorowi branżowemu, który mógłby przy okazji przejąć kurierską grupę InPost. Zarząd Allegro do spekulacji tych na razie się nie odnosi.

— To pytanie do naszych udziałowców, my koncentrujemy się na poprawianiu efektywności operacyjnej Allegro — mówi Francois Nuyts.

Allegro jest zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-handlową w Polsce, ale na początku roku dane Gemiusa pokazały, że na urządzeniach mobilnych pod względem popularności jego aplikację przeskoczyła konkurencyjna aplikacja chińskiego AliExpress. Na pytanie o to, czy polski gigant powinien obawiać się chińskiej konkurencji, starali się odpowiedzieć goście podcastu „PB do słuchania”, dostępnego na stronie pb.pl.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy