Amica szuka dostawców z Chin i Turcji, zaoferuje nowe produkty

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 12-10-2005, 20:13

Aby złagodzić skutki pogorszenia się koniunktury na rynku AGD, Amica Wronki zamierza poszukiwać nowych dostawców w Chinach i w Turcji, wprowadzać nowe produkty oraz uporządkować politykę handlową w Polsce - poinformował PAP prezes spółki Jacek Rutkowski.

Aby złagodzić skutki pogorszenia się koniunktury na rynku AGD, Amica Wronki zamierza poszukiwać nowych dostawców w Chinach i w Turcji, wprowadzać nowe produkty oraz uporządkować politykę handlową w Polsce - poinformował PAP prezes spółki Jacek Rutkowski.

"Zamierzamy na nowo uporządkować politykę handlową w Polsce, gdzie w bieżącym roku popełniliśmy wiele błędów" - ocenił prezes.

"W dalszym ciągu trwa poszukiwanie nowych dostawców materiałów i komponentów, przede wszystkim w Turcji i Chinach. Już dzisiaj możemy powiedzieć, że w przyszłym roku osiągniemy duże oszczędności przez wprowadzenie dostawców tureckich. Z dostawcami chińskimi rozmowy są w toku" - powiedział Rutkowski.

Ponadto Amica poszerza swoją ofertę o nowy model lodówki, nową rodzinę kuchni wolnostojących oraz zmienia wzornictwo sprzętu do zabudowy. W przyszłym roku Amica nadal będzie też rozwijać sprzedaż eksportową. "Planujemy wzrost sprzedaży eksportowej o dalsze 15-20 mln euro. W szczególności nastąpi to na rynku rosyjskim, niemieckim i ukraińskim, gdzie niedawno otworzyliśmy własne biuro handlowe" - powiedział prezes Amiki.

W 2004 roku przychody grupy wyniosły 1,2 mld zł, a zysk netto 40 mln zł. W przypadku spółki było to odpowiednio 1,14 mld zł i 29,6 mln zł. W pierwszej połowie tego roku przychody Amiki spadły do 472,9 mln zł z 521,2 mln zł w pierwszym półroczu 2004, zysk operacyjny zmalał do 9,6 mln zł (z 26,1 mln zł przed rokiem), a zysk netto spadł do 4,6 mln zł (z 15,3 mln zł rok wcześniej).

W 2006 roku spółka chce osiągnąć rentowność netto na poziomie 2 proc. W 2004 roku rentowność netto spółki wynosiła 3,3 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane