AMS planuje emisję akcji bądź obligacji dla inwestora

opublikowano: 2002-05-04 14:12

WARSZAWA (Reuters) - Poznański Art Marketing Syndicate (AMS) planuje wyemitować od 750.000 do 1.00.000 akcji serii E skierowanych dlo inwestora kwalifikowanego, podała spółka w projektach uchwał na NWZA zaplanowane na 10 maja.

AMS podał też, że umowa objęcia akcji przez inwestora powinna zostać zawarta najpóźniej do 15 października tego roku.

Obecnie kapitał spółki dzieli się na 4,2 miliony akcji.

W porządku obrad znalazła się też propozycja emisji do 4.000 obligacji zamiennych serii I na akcje serii E. Mają być one zaoferowane wybranemu inwestorowi bądź grupie inwestorów.

"Zarząd planuje pozyskanie kilkudziesięciu milionów złotych, które pozwolą na restrukturyzację zadłużenia i realizację przyjętego planu inwestycyjnego" - głosi opinia zarządu zamieszczona w projektach uchwał.

Prezes spółki Tomasz Kawka powiedział ostatnio, że w 2002 nakłady inwestycyjne będą zbliżone do ubiegłorocznych, kiedy to wyniosły 30 milionów złotych.

Głównym akjonariuszem AMS jest BB Investment, posiadająca 35,3 procent głosów. Zainteresowana przejęciem pakietu akcji była Agora oraz francuski JC Decaux. Spółki te ogłaszały kolejne wezwania przebijając się cenami, jednak żadnej nie udało się przejąć AMSu.

((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))