"Efekty skali napędzają rentowność Wycofujemy się z naszej negatywnej rekomendacji na Dino ze względu na niedoszacowanie efektu skali w biznesie spółki. W 2 kw. 2019 wysoka dynamika sprzedaży porównywalnej oraz poprawa marży brutto na sprzedaży (poprawa warunków zakupowych) z nawiązką skompensowała presję z tytułu kosztów materiałów i energii, na którą zwracaliśmy uwagę w naszej poprzedniej rekomendacji" - napisał w raporcie Piotr Bogusz.
Specjalista podniósł szacunki dotyczące wzrostu sieci sprzedaży do 300/320 sklepów w latach 2021/2022 (240/220 sklepów zakładane poprzednio).
- . Podtrzymujemy, że w 2020 roku presję na wyniki spółki może wywierać istotny wzrost kosztów wynagrodzeń i energii, jednak zakładamy że wzrost efektywności sprzedaży pozwoli na kontynuację poprawy marży EBITDA w tym okresie - dodaje Piotr Bogusz.
Raport dostępny jest na stronie internetowej brokera.
