Państwowy koncern Saudi Arabian Oil podniósł oficjalną cenę sprzedaży surowca Arab Light z przesyłką w lipcu do Azji o 20 centów do 2,10 USD za baryłkę powyżej benchmarku dla Bliskiego Wschodu. To trzecia już z rzędu podwyżka ceny surowca. Jednak obecna podwyżka była niższa niż oczekiwali analitycy. Zkaładali bowiem, że Saudi Aramco zwiększy cenę o 34 centy.
Odmiany surowca Aramco Extra Light i Medium będą również sprzedawane w Azji z najwyższą premią od 2014 r., podczas gdy ciężka ropa naftowa znajduje się na najwyższym poziomie od 2012 r.
Firma podwyższa ceny do Azji, ponieważ konkurencyjne dostawy od innych producentów z OPEC Wenezueli i Iranu zmniejszyły się, lub oczekuje się, że w nadchodzących miesiącach będzie ich coraz mniej. Wydobycie ropy w Wenezueli spadło o około 1 mln baryłek dziennie w porównaniu z rokiem 2015 w związku z zawirowaniami politycznymi i finansowymi, podczas gdy sankcje amerykańskie wobec Iranu grożą zlikwidowaniem dostaw o tej samej wartości.