ISB: Ströer myśli o przejęciu Europlakatu i Cityboard

opublikowano: 2002-09-27 17:07

Największa w Polsce firma reklamy zewnętrznej Ströer Polska planuje osiągnąć w przyszłym roku pierwszy zysk netto od momentu powstania firmy w Polsce, powiedział dziennikarzom prezes Ströer Polska Janusz Malinowski. Na inwestycje w rozwój sieci billboardów spółka chce wydać 15-20 mln zł, ale myśli też o przejęciu Europlakatu i Cityboard.

„Przewidujemy, że na koniec przyszłego roku firma będzie miała zysk netto. W tym roku będzie jeszcze strata” – powiedział Malinowski.

Ströer planuje uzyskać przychody brutto w wysokości 12 mln euro w 2002 r., podczas gdy w 2001 miał 8 mln euro przychodów, podała firma w komunikacie w czwartek wieczorem.

W 2003 roku spółka planuje wydać 15-20 mln zł na inwestycje.

„W przyszłym roku trzeba będzie przeznaczyć na rozwój sieci billboardów 15-20 mln zł, niezależnie od nakładów na ewentualne przejęcia” – powiedział dziennikarzom Malinowski.

Wcześniej w wywiadzie dla ISB Malinowski powiedział, że Ströer zaplanował, iż w tym roku na inwestycje i ewentualne przejęcia wyda 20-40 mln zł.

Ströer jest zainteresowany przejęciem firmy reklamy zewnętrznej Europlakat i Cityboard, powiedział Malinowski. „Jesteśmy w grupie firm, które negocjują zakup Europlakatu. Zakup negocjuje też Agora” – powiedział prezes Ströer Polska.

Ale problemem w negocjacjach jest sytuacja właściciela Europlakatu, niemieckiej firmy DSM, który również szuka inwestora. „Do końca roku na pewno wyjaśni się sytuacja, czy Europlakat zostanie wystawiony na sprzedaż osobno, czy w ramach grupy. Obecnie oferta sprzedaży DSM obejmuje też Europlakat” – powiedział Malinowski.

Ströer chciałby też przejąć Cityboard, dodał Malinowski. „Ale na razie nie ma chętnego do sprzedaży spółki”.

W czwartek Ströer oficjalnie poinformował, że przejął grupę Outdoor, co pozwoli Ströerowi zwiększyć udział w rynku wielkoformatowych mediów plakatowych do 32% z dotychczasowych 19%, co da mu pierwsze miejsce w Polsce. Dotychczasowy leader, firma Art Marketing Syndicate SA (AMS SA), posiada 26% udział w rynku.

W ubiegłym tygodniu Agora SA, wydawca „Gazety Wyborczej” ogłosiła wezwanie na akcje AMS SA, w którym chce skupić akcje stanowiące 70,08% kapitału spółki. (ISB)

mw/pk