Czytasz dzięki

Bez internetu bylibyśmy bezrobotni

opublikowano: 31-05-2020, 22:00

Wbrew obawom technologie, zamiast niszczyć, chronią nasze miejsca pracy.

Dotychczas widzieliśmy w digitalizacji zagrożenie dla miejsc pracy. Naukowcy straszyli nas bezrobociem technologicznym, czyli wypieraniem ludzi przez inteligentne maszyny, zarówno fizyczne, jak i wirtualne. Fakty mówią coś zupełnie innego. W czasie pandemii spokojni o swoje zatrudnienie mogą być głównie pracownicy firm, które cyfryzują przynajmniej część swoich procesów biznesowych.

— Wyobraźmy sobie, że koronawirus uderzyłby w czasach, w których nie było jeszcze internetu i technologii mobilnych. Nie moglibyśmy przejść na pracę zdalną i zanikłyby kontakty z klientami i partnerami biznesowymi. Doprowadziłoby to do paraliżu większości firm, a miliony osób wylądowałyby na bruku — mówi Piotr Wielgomas, prezes firmy doradztwa personalnego Bigram.

Niewiele przedsiębiorstw przejdzie przez epidemię suchą stopą, ale dzięki cyfryzacji straty będą mniejsze i gospodarka nie utonie w kryzysie. A z czasem powstające obecnie nawyki wyjdą biznesowi i społeczeństwu na dobre, na co wskazuje badanie zrealizowane przez Salesforce. 86 proc. pracujących w domu wysoko ocenia swoją produktywność. 67 proc. chciałoby działać w trybie home office także po zakończeniu kryzysu. To w dużej mierze zasługa pracodawców, którzy wyposażyli ludzi w odpowiednie narzędzia IT — tak przynajmniej twierdzi 79 proc. respondentów, którzy chwalą swoje firmy za wyposażenie ich w świetną (34 proc.) lub dobrą (45 proc.) technologię. Utraty pracy obawia się prawie połowa zatrudnionych, ale im bardziej zdigitalizowane przedsiębiorstwo, tym lęki są mniejsze.

25082f04-4285-11ea-b77f-2e728ce88125
Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane