Bolt, wcześniej znany jako Taxify, zaczynał jako aplikacja do zamawiania taksówek w Estonii. Od tego czasu firma rozszerzyła działalność na kilka nowych usług, w tym dostawy jedzenia, carsharing oraz wypożyczanie elektrycznych hulajnóg, skuterów i rowerów.
Środki pozyskane w ramach rundy finansowania start-up zamierza przeznaczyć na ekspansję na rynku dostawy artykułów spożywczych. W ciągu najbliższych kilku miesięcy zamierza wprowadzić taką usługę w 10 europejskich krajach, w tym w Szwecji, Portugalii, Chorwacji i Rumunii.
Założyciel i dyrektor generalny Bolta, Markus Villig, powiedział w rozmowie z CNBC, że jego firma w ciągu kilku lat będzie potrzebować miliardowych inwestycji, by stać się „superaplikacją” oferującą szeroki zakres usług.
Bolt, podobnie jak inne firmy działające w branży przewozowej, zmagał się z poważnymi problemami w wyniku pandemii. Sytuacja zaczyna poprawiać się po zniesieniu większości obostrzeń w europejskich krajach. Obecnie aplikacja ma ponad 75 mln użytkowników w 45 krajach w Europie i Afryce.