BoomBit w maju zagra na GPW

opublikowano: 08-04-2019, 22:00

Producent gier mobilnych z emisji nowych akcji chce pozyskać 46 mln zł, a wartość całej oferty może przekroczyć 100 mln zł.

Warszawska giełda w tym roku nie doczekała się jeszcze żadnego debiutu nowej spółki (nie licząc przejścia XTPL i DataWalk z NewConnect). Tę posuchę może przerwać BoomBit — producent gier mobilnych planuje emisję do 1,3 mln nowych akcji, co przy cenie maksymalnej jednej akcji ustalonej na 35,5 zł daje 46,2 mln zł.

BoomBit, na którego czele stoi Marcin Olejarz, pracuje nad piętnastoma grami
w modelu game-as-a-service, do końca 2019 r. zadebiutować ma dziesięć gier tego
typu. Ponadto w 2019 r. planuje wydać pięć gier zewnętrznych twórców, a w 2020
r. liczba ta ma wzrosnąć do dziesięciu.
Zobacz więcej

ZDYWERSYFIKOWANE PORTFOLIO:

BoomBit, na którego czele stoi Marcin Olejarz, pracuje nad piętnastoma grami w modelu game-as-a-service, do końca 2019 r. zadebiutować ma dziesięć gier tego typu. Ponadto w 2019 r. planuje wydać pięć gier zewnętrznych twórców, a w 2020 r. liczba ta ma wzrosnąć do dziesięciu. Fot. WM

Zobacz także

Poza nową emisją oferta obejmuje do 1,52 mln akcji sprzedawanych przez obecnych akcjonariuszy, co oznacza, że maksymalna wartość całej oferty to 100,1 mln zł.

Rekordowe IPO

Ostatnio spółką, która uplasowała na GPW emisję o wartości ponad 100 mln zł, był Griffin Premium RE (zadebiutował w kwietniu 2017 r.). W ubiegłym roku emisję o wartości 94 mln zł uplasował inny producentgier mobilnych — Ten Square Games. Debiut wypadł bardzo okazale, gdyż akcjonariusze, który kupowali akcje w ofercie po 46 zł za sztukę, w pierwszym dniu notowań na zamknięciu mogli się cieszyć z wyceny na poziomie 62 zł za szt., a obecna wycena na GPW to 118 zł za papier. Gdyby BoomBit uplasował całą ofertę po cenie zbliżonej do maksymalnej, byłoby to największe IPO spółki z branży gier w historii warszawskiego parkietu.

Dziś rozpoczęło się przyjmowanie zapisów na akcje BoomBitu od inwestorów indywidualnych, które potrwa do 16 kwietnia. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych odbędzie się w od 9 do 17 kwietnia. Przyjmowanie zapisów w transzy instytucjonalnej ustalono na 18-24 kwietnia. Spółka spodziewa się debiutu na GPW w pierwszej połowie maja. Akcjonariusze, którzy sprzedają swoje akcje, to giełdowa ATM Grupa, cypryjska spółka We Are One, Karolina Szablewska- Olejarz i prezes Marcin Olejarz. Sprzedający podpisali umowy o rocznym lock-upie na pozostałe posiadane akcje.

Międzynarodowy zespół

BoomBit to producent gier mobilnych na iOS oraz Androida, a także na platformę Nintendo Switch. Ma siedzibę w Gdańsku, ale jego zespoły zlokalizowane są na całym świecie, m.in. w Londynie, Las Vegas czy Pekinie. Od 2010 r. wydał kilkaset gier, które zostały ściągnięte łącznie ponad 550 mln razy. Do najpopularniejszych tytułów należą „Dancing Line”, „Build a Bridge!”, „Tanks a Lot!”, „Darts Club”, oraz gry z serii „Tiny Gladiators”. Obecnie grupa zatrudnia ponad 250 pracowników. Największą część pieniędzy z emisji — 40 mln zł — BoomBit zamierza przeznaczyć na kampanie marketingowe, mające na celu pozyskanie nowych graczy, szczególnie w trzech kluczowych obecnie tytułach: „Darts Club”, „Tanks a Lot” oraz „Tiny Gladiators 2”. Pozostałe 6,2 mln zł z oferty ma trafić na produkcję nowych gier i rozwój analityki. W horyzoncie krótkoterminowym — rok, dwa lata — BoomBit chce wydać rocznie co najmniej 10 gier własnej produkcji o „wysokim potencjale monetyzacyjnym”.

Celem średnioterminowym (perspektywa 2-3 lat) jest posiadanie w portfelu wydawniczym jednocześnie co najmniej dziesięciu gier, spośród których każda ma generować co najmniej 300 tys. USD przychodów miesięcznie, a także jednej-dwóch gier, z których co najmniej jedna będzie generowała minimum 1 mln USD przychodów miesięcznie.

Dywidenda na horyzoncie

W pierwszej połowie 2018 r. grupa wypracowała 8,5 mln zł zysku netto, wobec 2,7 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody w tym czasie wzrosły do 21 mln zł wobec 7,1 mln zł przed rokiem. Przychody w pierwszej połowie 2018 r. zostały powiększone o ponad 13 mln zł z tytułu sprzedaży praw do gier „Dancing Line”i „Dancing Ball” chińskiej spółce Cheetah Mobile.

Spółka nie podaje prognoz, ale program motywacyjny zakłada wypracowanie w 2019 r. 28 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W 2020 r. zysk ma wzrosnąć do 43 mln zł, a w 2021 r. do 50 mln zł. BoomBit nie planuje wypłaty dywidendy z zysku za 2018 r., ale od przyszłego roku chce się zacząć dzielić zyskiem. Zarząd planuje rekomendować wypłacanie w formie dywidendy od 40 do 80 proc. skonsolidowanego zysku netto, począwszy od zysku za 2019 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy