Czytasz dzięki

Pierwsze wyceny BoomBita

opublikowano: 09-04-2019, 22:00

Analitycy wyceniają producenta gier mobilnych w przedziale od 471 mln zł do 573 mln zł.

W pierwszej połowie maja na GPW zadebiutuje BoomBit. Wartość całej oferty producenta gier mobilnych może przekroczyć 100 mln zł, co oznacza, że byłoby to rekordowe IPO spółki z branży gier. Wiele osób zastanawia się, jak wypadnie jej debiut, tymczasem „PB” dotarł do pierwszych raportów analitycznych z wyceną spółki.

Vestors Dom Maklerski, który jest oferującym, współprowadzącym księgę popytu i doradcąfinansowym w procesie IPO BoomBitu, wycenia akcje spółki w przedziale 471-503 zł, czyli 35,1-37,5 zł na akcję. Prognozuje wypracowanie przez nią 18,7 mln zł zysku netto w 2019 r., 24,8 mln zł w 2020 r. i 32,1 mln zł w 2021 r. Metodą DCF wycenił spółkę na 503 mln zł, a metodą porównawczą na 471 mln zł. Prognozy domu maklerskiego implikują wskaźnik cena do zysku (P/E) na lata 2019-21 odpowiednio na poziomie: 26,9, 20,3 i 15,7. Wskaźniki P/E oparte na znormalizowanych zyskach, tj. bez kosztów programu motywacyjnego, to odpowiednio: 24,1, 17,2 i 14,2.

Według Vestors DM główne czynniki wzrostu BoomBitu to rozszerzenie portfela wydawanychgier o nowe kategorie, skupienie na tytułach o największym potencjale monetyzacyjnym, oprócz własnej produkcji przejście w większym stopniu na model wydawniczy czy rozpoczęciepłatnego marketingu przy pomocy spółki zależnej SuperScale. Trigon Dom Maklerski, metodą SOTP (sum of the parts) złożoną z wyceny BoomBitu (stand alone) metodą DCF i porównawczą oraz wyceny spółki SuperScale metodą porównawczą, wycenił spółkę w przedziale 550,9-572,6 mln zł, czyli 41,1-42,7 zł na akcję. Wycena metodą DCF samego BoomBitu dała wartość 497 mln zł, czyli 37 zł na akcję, a metodą porównawczą 475 mln zł, tj. 35,4 zł na akcję. Wycena porównawcza spółki stowarzyszonej SuperScale, w której BoomBit ma 50 proc. udziałów, dała wartość 75,6 mln zł, czyli 5,6 zł na akcję. Trigon DM zwraca uwagę, że w obliczu szybko rosnącego rynku gier mobilnych, który coraz mocniej stawia na monetyzację za pomocą mikrotransakcji, spółka z producenta gier casual, w których zarabiała na wyświetlanychreklamach, ewoluuje w producenta gier mobilnych w modelu Game as a Service (GaaS) o wysokim potencjale zarobkowym, napędzanym kampaniami płatnego pozyskiwania graczy (User Acqisition).

„Sądzimy, że racjonalne podejście do wydatków UA, bazujące na analityce wskaźników efektywnościowych to klucz do sukcesu na konkurencyjnym rynku, dlatego biorąc za dobrą monetę sprawdzony track rekord w grach casual oraz rozbudowany team analityczny w zakresie UA, z optymizmem patrzymy w przyszłość BoomBit, także w nowej odsłonie” — czytamy w raporcie.

Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
×
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Polecane