Pierwsze wyceny BoomBita

opublikowano: 09-04-2019, 22:00

Analitycy wyceniają producenta gier mobilnych w przedziale od 471 mln zł do 573 mln zł.

W pierwszej połowie maja na GPW zadebiutuje BoomBit. Wartość całej oferty producenta gier mobilnych może przekroczyć 100 mln zł, co oznacza, że byłoby to rekordowe IPO spółki z branży gier. Wiele osób zastanawia się, jak wypadnie jej debiut, tymczasem „PB” dotarł do pierwszych raportów analitycznych z wyceną spółki.

Vestors Dom Maklerski, który jest oferującym, współprowadzącym księgę popytu i doradcąfinansowym w procesie IPO BoomBitu, wycenia akcje spółki w przedziale 471-503 zł, czyli 35,1-37,5 zł na akcję. Prognozuje wypracowanie przez nią 18,7 mln zł zysku netto w 2019 r., 24,8 mln zł w 2020 r. i 32,1 mln zł w 2021 r. Metodą DCF wycenił spółkę na 503 mln zł, a metodą porównawczą na 471 mln zł. Prognozy domu maklerskiego implikują wskaźnik cena do zysku (P/E) na lata 2019-21 odpowiednio na poziomie: 26,9, 20,3 i 15,7. Wskaźniki P/E oparte na znormalizowanych zyskach, tj. bez kosztów programu motywacyjnego, to odpowiednio: 24,1, 17,2 i 14,2.

Według Vestors DM główne czynniki wzrostu BoomBitu to rozszerzenie portfela wydawanychgier o nowe kategorie, skupienie na tytułach o największym potencjale monetyzacyjnym, oprócz własnej produkcji przejście w większym stopniu na model wydawniczy czy rozpoczęciepłatnego marketingu przy pomocy spółki zależnej SuperScale. Trigon Dom Maklerski, metodą SOTP (sum of the parts) złożoną z wyceny BoomBitu (stand alone) metodą DCF i porównawczą oraz wyceny spółki SuperScale metodą porównawczą, wycenił spółkę w przedziale 550,9-572,6 mln zł, czyli 41,1-42,7 zł na akcję. Wycena metodą DCF samego BoomBitu dała wartość 497 mln zł, czyli 37 zł na akcję, a metodą porównawczą 475 mln zł, tj. 35,4 zł na akcję. Wycena porównawcza spółki stowarzyszonej SuperScale, w której BoomBit ma 50 proc. udziałów, dała wartość 75,6 mln zł, czyli 5,6 zł na akcję. Trigon DM zwraca uwagę, że w obliczu szybko rosnącego rynku gier mobilnych, który coraz mocniej stawia na monetyzację za pomocą mikrotransakcji, spółka z producenta gier casual, w których zarabiała na wyświetlanychreklamach, ewoluuje w producenta gier mobilnych w modelu Game as a Service (GaaS) o wysokim potencjale zarobkowym, napędzanym kampaniami płatnego pozyskiwania graczy (User Acqisition).

„Sądzimy, że racjonalne podejście do wydatków UA, bazujące na analityce wskaźników efektywnościowych to klucz do sukcesu na konkurencyjnym rynku, dlatego biorąc za dobrą monetę sprawdzony track rekord w grach casual oraz rozbudowany team analityczny w zakresie UA, z optymizmem patrzymy w przyszłość BoomBit, także w nowej odsłonie” — czytamy w raporcie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Suteniec

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy