Analitycy wyceniają producenta gier mobilnych w przedziale od 471 mln zł do 573 mln zł.
W pierwszej połowie maja na GPW zadebiutuje BoomBit. Wartość całej
oferty producenta gier mobilnych może przekroczyć 100 mln zł, co
oznacza, że byłoby to rekordowe IPO spółki z branży gier. Wiele osób
zastanawia się, jak wypadnie jej debiut, tymczasem „PB” dotarł do
pierwszych raportów analitycznych z wyceną spółki.
Vestors Dom Maklerski, który jest oferującym, współprowadzącym księgę
popytu i doradcąfinansowym w procesie IPO BoomBitu, wycenia akcje spółki
w przedziale 471-503 zł, czyli 35,1-37,5 zł na akcję. Prognozuje
wypracowanie przez nią 18,7 mln zł zysku netto w 2019 r., 24,8 mln zł w
2020 r. i 32,1 mln zł w 2021 r. Metodą DCF wycenił spółkę na 503 mln zł,
a metodą porównawczą na 471 mln zł. Prognozy domu maklerskiego implikują
wskaźnik cena do zysku (P/E) na lata 2019-21 odpowiednio na poziomie:
26,9, 20,3 i 15,7. Wskaźniki P/E oparte na znormalizowanych zyskach, tj.
bez kosztów programu motywacyjnego, to odpowiednio: 24,1, 17,2 i 14,2.
Według Vestors DM główne czynniki wzrostu BoomBitu to rozszerzenie
portfela wydawanychgier o nowe kategorie, skupienie na tytułach o
największym potencjale monetyzacyjnym, oprócz własnej produkcji
przejście w większym stopniu na model wydawniczy czy rozpoczęciepłatnego
marketingu przy pomocy spółki zależnej SuperScale. Trigon Dom Maklerski,
metodą SOTP (sum of the parts) złożoną z wyceny BoomBitu (stand alone)
metodą DCF i porównawczą oraz wyceny spółki SuperScale metodą
porównawczą, wycenił spółkę w przedziale 550,9-572,6 mln zł, czyli
41,1-42,7 zł na akcję. Wycena metodą DCF samego BoomBitu dała wartość
497 mln zł, czyli 37 zł na akcję, a metodą porównawczą 475 mln zł, tj.
35,4 zł na akcję. Wycena porównawcza spółki stowarzyszonej SuperScale, w
której BoomBit ma 50 proc. udziałów, dała wartość 75,6 mln zł, czyli 5,6
zł na akcję. Trigon DM zwraca uwagę, że w obliczu szybko rosnącego rynku
gier mobilnych, który coraz mocniej stawia na monetyzację za pomocą
mikrotransakcji, spółka z producenta gier casual, w których zarabiała na
wyświetlanychreklamach, ewoluuje w producenta gier mobilnych w modelu
Game as a Service (GaaS) o wysokim potencjale zarobkowym, napędzanym
kampaniami płatnego pozyskiwania graczy (User Acqisition).
„Sądzimy, że racjonalne podejście do wydatków UA, bazujące na analityce
wskaźników efektywnościowych to klucz do sukcesu na konkurencyjnym
rynku, dlatego biorąc za dobrą monetę sprawdzony track rekord w grach
casual oraz rozbudowany team analityczny w zakresie UA, z optymizmem
patrzymy w przyszłość BoomBit, także w nowej odsłonie” — czytamy w
raporcie.
© ℗
Podpis: Grzegorz Suteniec