Czytasz dzięki

Canal+ szykuje się do giełdy

opublikowano: 15-07-2020, 22:00

Operator platformy cyfrowej złożył prospekt emisyjny w KNF. Francuskie Vivendi zapewnia, że pozostanie strategicznym inwestorem.

Warszawski parkiet nie przyciągał w ostatnim czasie debiutantów. Od początku ubiegłego roku, nie licząc transferów z NewConnect i podziałów notowanych spółek, w notowaniach na głównym rynku pojawiły się tylko dwie nowe spółki: Boombit i — już w tym roku — Games Operators. Na horyzoncie zaczynają jednak majaczyć znacznie większe debiuty. W środę Canal+ oficjalnie poinformował o złożeniu prospektu emisyjnego w Komisji Nadzoru Finansowego. Spółka podkreśla, że ostatecznej decyzji o wejściu na GPW jeszcze nie podjęto, a o kolejnych krokach poinformuje po zatwierdzeniu prospektu przez nadzór finansowy „oraz rozważeniu warunków rynkowych i innych czynników”.

— Canal+ Polska posiada ugruntowaną pozycję lidera telewizji premium w Polsce. Stawiamy na jakość i innowacje, co przekłada się na nasz systematyczny wzrost i konsekwentne poszerzanie bazy abonentów od 2016 r. W ostatnim czasie wzbogaciliśmy naszą ofertę o usługę streamingową Canal+. Jako zarząd koncentrujemy się na wdrażaniu strategii, podczas gdy akcjonariusze rozważają kolejne kroki w procesie potencjalnej oferty publicznej — mówi Edyta Sadowska, dyrektor generalna i prezes Canal+, cytowana w komunikacie spółki.

Największym akcjonariuszem Canal+ jest francuska Groupe Canal+, należąca do notowanego na giełdzie w Paryżu koncernu Vivendi. Ma ona 51 proc. akcji i zapowiada, że po ewentualnym debiucie na GPW zamierza pozostać inwestorem strategicznym polskiej spółki. Poza tym polski Canal+ ma jeszcze dwóch akcjonariuszy. Pierwszym, z 32-procentowym pakietem, jest spółka TVN Media, należąca do amerykańskiej grupy Discovery. Drugim jest z kolei holenderski wehikuł LGI Global Ventures, wchodzący w skład amerykańskiej grupy Liberty Global, będącej w Polsce właścicielem sieci kablowej UPC.

W dniu, w którym złożono prospekt, potencjalny debiutant zmienił też nazwę — do tej pory formalnie nazywał się ITI Neovision. Zgodnie z danymi z KRS w ubiegłym roku spółka ITI Neovision miała 2,27 mld zł przychodów, z czego prawie 80 proc. pochodziło z opłat abonamentowych od 2,7 mln klientów i aktywacji w ramach płatnej telewizji cyfrowej, a 14 proc. — ze sprzedaży praw programowych. Wygenerowała przy tym 105,7 mln zł zysku operacyjnego i 87,7 mln zł zysku netto. Pod koniec ubiegłego roku biznes się powiększył, bo ITI Neovision przejęło 70 proc. udziałów w spółce Kino Świat, czyli dużym dystrybutorze filmowym, który ma około 20-procentowy udział w polskim rynku.

„Zarząd spółki jest zdania, że rynek płatnej telewizji w Polsce nie będzie się rozwijał tak dynamicznie jak w latach poprzednich. Główny nacisk trzeba położyć na utrzymanie dobrych relacji z abonentami oraz pozyskanie nowych poprzez oferowanie im nowych produktów uzupełniających tradycyjną ofertę telewizyjną: internet, telefon oraz OTT”— zaznaczono w sprawozdaniu z działalności za 2019 r.

Sprawdź program konferencji "Grupy Kapitałowe 2020", 27 października, stacjonarnie w Warszawie lub online >>

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane