Carat podwyższył prognozę wzrostu rynku reklamowego do 5,7 proc.

opublikowano: 2004-09-03 13:35

Igrzyska Olimpijskie w Atenach nie poprawiły koniunktury na rynku reklamowym tak bardzo jak oczekiwano, poinformowała spółka Carat, należąca do grupy Aegis. Mimo to podwyższyła prognozę tegorocznego wzrostu globalnego rynku reklamy z 5,3 do 5,7 proc.

Z badań przeprowadzonych przez Carat w 46 krajach wynika, że tylko w 9 w czasie Igrzysk w Atenach wzrosły wydatki na reklamę. Analitycy spółki prognozują, że w tym roku największy wzrost rynków reklamowych nastąpi w Stanach Zjednoczonych i Europie. Słabiej będzie zachowywał się rynek azjatycki. Wydatki na reklamę w Internecie wzrosną w 2004 roku o 20 proc. Reklama internetowa będzie miała 3 proc. w globalnym rynku. Carat spodziewa się jego zwiększenia w związku z rosnącą popularnością medium.

Carat prognozuje, że w 2005 roku rynek reklamowy zanotuje 5 proc. wzrost.

MD, bigcharts.com