Carsmile wysyła leasing na urlop

opublikowano: 16-01-2023, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Carsmile we współpracy z Cofidisem zaoferują wakacje leasingowe. To już druga antykryzysowa inicjatywa platformy i drugi apel do branży.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • na czym polega nowy pomysł Carsmile’a i Cofidisu
  • o co do branży leasingowej apelują przedstawiciele platformy
  • jak inicjatywę Carsmile’a oceniają eksperci

Wakacje leasingowe to nowy pomysł platformy Carsmile. Jego celem jest ułatwienie zakupu auta w czasach niepewności związanej z hamowaniem gospodarki. Z badań platformy wynika, że 21 proc. osób zainteresowanych jego nabyciem obawia się, że miesięczna rata będzie za wysoka, a 14 proc. — że jeden gorszy miesiąc w firmie czy w pracy spowoduje, że okresowo nie będą w stanie jej zapłacić.

— Obawy potencjalnych nabywców aut skłoniły nas do opracowania kolejnej inicjatywy osłonowego leasingu w postaci wakacji leasingowych. Polegają one na odroczeniu płatności raty za samochód, dzięki czemu maleje prawdopodobieństwo, że leasingobiorca nie poradzi sobie z jego ciężarem, gdy dotkną go przejściowe problemy finansowe — mówi Łukasz Domański, prezes Carsmile’a.

Więcej wakacji:
Więcej wakacji:
Łukasz Domański ( z lewej) i Michał Knitter, szefowie platformy Carsmile, apelują do branży o wprowadzanie wakacji leasingowych jako standardowego rozwiązania.
Lukasz Krol www.lukaszkrol.com, materiały prasowe

W czasie trwania umowy leasingowej będzie można zawiesić dwie raty. O pierwsze wakacje można się ubiegać po sześciu miesiącach spłaty. Skorzystanie z tej możliwości spowoduje wydłużenie okresu umowy i nie będzie się wiązać z żadnymi dodatkowymi opłatami czy koniecznością aneksowania kontraktu. Umowę leasingu auta z opcją wakacji można zawrzeć na okres od dwóch do sześciu lat.

— Wakacje od raty to najprostsze rozwiązanie, jakie można zaproponować leasingobiorcy borykającemu się z przejściowymi problemami z płynnością. Pozwala uniknąć opóźnień czy też stresu związanego z ewentualną windykacją. Mimo tych oczywistych korzyści dla leasingobiorcy znalezienie firmy, która zgodzi się udostępnić klientom możliwość odroczenia miesięcznej raty bez żadnych dodatkowych konsekwencji, wcale nie było łatwe — przyznaje Michał Knitter, wiceprezes Carsmile’a.

Partnerem Carsmile’a w tej inicjatywie jest firma Cofidis, specjalizująca się w finansowaniu samochodów.

— Rozwiązanie, które wspólnie wdrażamy, jest odpowiedzią na sytuację rynkową. Nadchodzące miesiące będą wymagającym okresem dla osób prowadzących własną firmę, więc elastyczność w zarządzaniu wydatkami i poczucie bezpieczeństwa mają szczególną wartość — mówi Marcin Szulc, dyrektor sprzedaży Cofidis Polska.

Carsmile zachęca branżę leasingową do przyłączenia się do inicjatywy.

— Apeluję do całego rynku leasingowego, aby wdrożył to rozwiązanie jako standard, w szczególności na czas hamowania gospodarki, gdy potencjalni nabywcy aut są wyjątkowo ostrożni i potrzebują dodatkowej motywacji — mówi Michał Knitter.

Z badań wynika, że dla 18 proc. ankietowanych możliwość skorzystania z wakacji leasingowych byłaby czynnikiem ułatwiającym podjęcie decyzji o zakupie, dla 23 proc. kluczowa jest niska rata, a dla 53 proc. jej stałość.

W listopadzie 2022 r. Carsmile wystartował z innym rozwiązaniem na ciężkie czasy. Chodzi o uruchomioną wspólnie z firmą Vehis tarczę leasingową. Inicjatywa wzbudziła spore zainteresowanie.

— Od chwili startu naszej tarczy niemal co czwarty użytkownik, który poszukiwał u nas jakiegokolwiek rozwiązania finansowego, zdecydował się na nowy produkt. Gdy spojrzymy na dane dotyczące samego leasingu, to z tarczy skorzystał co drugi klient. Oferta spowodowała też wzrost zainteresowania nowymi autami. To najlepiej pokazuje, że działania osłonowe są potrzebne w czasach niepewności i spadającej sprzedaży — podkreśla Łukasz Domański.

Jego zdaniem rynek klasycznego leasingu, bez pakietów osłonowych, kurczy się, co potwierdzają dane ZPL.

— W okresie styczeń-wrzesień 2022 r. wartość finansowania przeznaczonego na zakup aut osobowych spadła o ponad 9 proc. r/r przy wzroście średniej ceny nowego auta o około 14 proc. Rzeczywista skala spadku sięga więc około 23 proc. — mówi Łukasz Domański.

Pomysł na ożywienie
Andrzej Joszczuk
dyrektor operacyjny floty centralnej w Grupie PGD

W 2023 r. popyt na samochody będzie pochodził głównie ze strony flot. Zamówienia w tym segmencie się trzymają, bo firmy wymieniają samochody po okresie pandemii oraz w związku z tym, że poprawia się sytuacja z podażą. Inaczej jest w segmencie małych przedsiębiorców i klientów indywidualnych. Tutaj widać dużą niepewność, decyzje o zakupie auta podejmowane są bardzo ostrożnie, wiele osób i przedsiębiorców wstrzymuje się z zakupem. Dlatego wszelkie inicjatywy, które zwiększają poczucie bezpieczeństwa, dzięki czemu klientom łatwiej jest zdecydować się na nowe auto, są bardzo potrzebne. Leasing jest najpopularniejszą forma finansowania zakupu nowych aut w Polsce, dlatego pomysł, aby spłata leasingu była elastyczna, jest bardzo dobry. W tę stronę powinien pójść cały rynek.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane