CCC przedstawiło wstępne wyniki za kwartał trwający od listopada do stycznia. Inwestorzy pozytywnie odebrali zaprezentowane liczby, co przełożyło się na ponad 13-procentowy wzrost notowań.
Mocny kwartał
Skonsolidowane przychody zwiększyły się o 14 proc. do 2,87 mld zł przy wzroście powierzchni handlowej o 9 proc. Marża brutto poprawiła się o 2 pkt proc. do 47,8 proc. głównie dzięki jej poprawie w Grupie Modivo (+4,2 pkt proc. do 38,8 proc.) i HalfPrice (+1,1 pkt proc. do 49,9 proc.). Koszty sprzedaży i administracji spadły o 8 proc. do 1 mld zł, a skorygowany wynik EBITDA zwiększył się o 150 proc. do 525 mln zł, co przełożyło się na poprawię marży o 10 pkt proc. do 18,3 proc. Według agencji Bloomberg analitycy spodziewali się 2,83 mld zł przychodów i 448,7 mln zł EBITDA.
W sieci CCC przychody wzrosły o 25 proc. przy wzroście powierzchni handlowej o 1 proc. Skorygowana EBITDA to 303 mln zł (+59 proc. r/r). W segmencie HalfPrice sprzedaż wzrosła o 28 proc. do 558 mln zł, a skorygowana EBITDA o 53 proc. do 125 mln zł. Powierzchnia handlowa zwiększyła się o 29 proc. (a sprzedaż LFL o 11 proc.). Przychody Grupy Modivo spadły o 3 proc. do 984 mln zł, w tym w eObuwiu o spadły o 6 proc. do 655 mln zł, a w Modivo zwiększyły się o 4 proc. do 328 mln zł. Skorygowana EBITDA to 98 mln zł (rok wcześniej było 65 mln zł straty).
– Wyniki są mocne i wyraźnie powyżej konsensu. Modivo zaskoczyło niższymi kosztami sprzedaży i ogólnego zarządu, a w CCC widać efekty pracy nad optymalizacją wydatków. Istotnym wsparciem była sprzedaż hurtowa. W przypadku Modivo rezygnacja z mniej rentownych rynków to dopiero początek – pełne efekty restrukturyzacji jeszcze przed grupą. HalfPrice rozwija się zgodnie z planem, a efekty skali stają się coraz bardziej widoczne – mówi Sylwia Jaśkiewicz, analityczka z Domu Maklerskiego BOŚ.
- Wyniki CCC za IV kwartał oceniam pozytywnie. Spółka zaraportowała wynik operacyjny istotnie powyżej moich oczekiwań, głównie dzięki lepszym wynikom segmentu CCC, prawdopodobnie dzięki wyższej kontrybucji sprzedaży hurtowej, choć spółka nie podała szczegółowych informacji w tym zakresie. Segment CCC osiągnął zarówno wyższą marżę brutto, jak również niższy poziom kosztów. Spodziewałem się również informacji na temat rozliczenia z mniejszościowymi akcjonariuszami Modivo, jednak CCC ograniczyło się do wskazania, że nie zamierza procedować IPO - mówi Janusz Pięta, analityk z Biura Maklerskiego mBanku.
Przejęcie premium
Zmiany w strategii grupy CCC oznaczają rezygnację z planowanego debiutu giełdowego Modivo. Spółka ma stać się kluczowym centrum operacyjnym dla całego biznesu online grupy, co wiąże się z pełną integracją kanałów sprzedaży i unifikacją bazy klientów. Prezes CCC Dariusz Miłek podkreśla, że celem jest zbudowanie najbardziej rentownej platformy e-commerce w Europie, w pełni zintegrowanej ze strukturami grupy.
– Moim zdaniem, biorąc pod uwagę silną wewnętrzną integrację grupy CCC, rezygnacja z IPO Modivo jest naturalnym ruchem – komentuje Sylwia Jaśkiewicz.
To niejedyna w ostatnim czasie decyzja strategiczna. W styczniu spółka sfinalizowała umowę kupna 75 proc. udziałów w firmie Szopex, właścicielu sklepów z obuwiem sportowym. Cena bazowa transakcji to 27,8 mln zł, a jej zamknięcie planowane jest na drugi kwartał 2025 r. Przejęcie ma wzmocnić pozycję Modivo i uzupełnić ofertę grupy o segment premium. Dzięki temu CCC rozszerzy współpracę z globalnymi markami oraz wzbogaci portfolio Szopex o swoje licencyjne brandy, takie jak Shaq czy Reebok.
– Dzięki tej inwestycji zyskujemy dostęp do topowych modeli marek partnerskich, a jednocześnie pozycjonujemy modele naszych marek licencyjnych, wzmacniając ich siłę we wszystkich kanałach sprzedaży: CCC, HalfPrice, eObuwie, Modivo, Worldbox. Zakładamy rozwój tego formatu w kluczowym regionie naszej działalności – mówi Dariusz Miłek.
Nowy magazyn
Spółka inwestuje także w rozwój zaplecza operacyjnego. W Polkowicach powstanie nowe centrum logistyczne za około 200 mln zł, które ma obsługiwać sieć HalfPrice, liczącą obecnie 150 sklepów. Nowy magazyn będzie hubem dla wszystkich operacji związanych z przyjęciem, dostosowaniem i dystrybucją towarów do sklepów HalfPrice w Polsce i Europie. Dzięki nowoczesnym technologiom ma znacząco zwiększyć efektywność operacyjną.