Chorzy przez home office [PODCAST]

opublikowano: 04-02-2021, 10:00

Polacy nie mają odpowiednich warunków do pracy w domu. Ponad połowa z nas twierdzi, że warunki pracy w "domowym biurze" znacznie odbiegają od tych w siedzibie firmy, co przekłada się na liczne bóle i dolegliwości - tak wynika z badania firmy Fellowes. Boli nas głowa, kręgosłup, mamy zmęczone oczy, cierpimy na samotność, odizolowanie i uczucie przytłoczenia. O tym, jak wyglądają nasze "domowe przestrzenie biurowe" rozmawiamy w dzisiejszym Podcaście Antykryzysowym. Sprawdzamy też, czy pracodawcy przygotowali pracowników do pracy zdalnej? Ilu z nas samodzielnie musiało zakupić odpowiedni sprzęt? I ile pieniędzy na ten cel przeznaczyliśmy?

- Należy zdać sobie sprawę z tego, że zarówno Polacy, jak i przedstawiciele pozostałych europejskich badanych nacji, nie byli przygotowani na przeniesienie biur do swoich domów. Główny problem stanowi brak miejsca i odpowiedniego przygotowania stanowiska pracy. Jak wynika z badań Fellowes, tylko co drugi pracujący zdalnie Polak deklaruje, że ma wydzieloną przestrzeń do pracy w domu, przy czym nie w każdym przypadku jest to osobny gabinet, pokój, czy zorganizowane domowe biuro. Pozostała część zapytanych pracuje w bardzo różnych warunkach, najczęściej zupełnie nieodpowiednich. Najczęściej ludzie siedzą na kanapie, na podłodze, przy stole kuchennym, przy jakimś blacie - mówi Maciej Jankowski, sales & marketing manager w Fellowes Polska.

- Ponad połowa badanych przyznała, że podczas pracy w domu odczuwa więcej dolegliwości bólowych i napięć w porównaniu z pracą w biurze. Drugim problemem jest to, że Polacy pracują zdalnie więcej i dłużej niż w trybie stacjonarnym w biurze. Towarzyszy im odczucie, że muszą być dostępni przez cały dzień, skoro mogą pracować z domu. Wskazuje na to aż 44 proc. polskich pracowników zdalnych. 30 proc. ma wręcz poczucie, że szefowie oczekują od nich pracy po godzinach, w wydłużonym czasie - dodaje Jankowski.

Wszystkie odcinki Podcastu Antykryzysowego znajdziecie na stronie pb.pl/antykryzysowy i w aplikacjach podcastowych, w tym na Spotify i Apple Podcasts.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane