W marcu walne CI Games przyjęło uchwałę upoważniającą zarząd do emisji ok. 36 mln akcji zwykłych na okaziciela serii M z pozbawieniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy. Wykorzystując to upoważnienie w kwietniu zarząd podjął uchwałę ustalająca zasady subskrypcji akcji. W tym samym czasie jednen z największych akcjonariuszy spólki Active Ownership Fund zadeklarował objęcie emisji o wartości 6 mln EUR po cenie ustalonej w book-buildingu. Następnie jednak zarząd producenta gier zmieniał zasady subskrypcji. Obecnie jest ona zwieszona.
- Mamy obecnie kilka różnych opcji finansowania dalszego rozwoju biznesu. Podwyższenie kapitału to tylko jeden z nich. Jesteśmy też w kontakcie z wydawcami i prowadzimy zaawansowane rozmowy z niektórymi. Widzimy także możliwość zwiększenia finansowania bankowego. Jedną z opcji pozyskania kapitału jest też emisja obligacji – mówi Marek Tyminski, prezes CI Games, zapytany o powody zawieszenia wykonania uchwały w sprawie emisji.
Zaprzeczył, że zawieszenie emisji akcji serii M wynika z nikłego zainteresowania ofertą.
- Słyszałem takie opinie. Nie chcę wchodzić w szczegóły, ale to nie jest prawdą - podkreśla prezes.
W pierwszym kwartale CI Games spłaciło kredyty PKO BP. W kwietniu poinformowało o nowej linii kredytowej w tym banku o maksymalnej wartości 15 mln zł. Według informacji z raportu kwartalnego na koniec marca CI Games miało 15,2 mln zł środków pieniężnych. W ubiegłym kwartale wygenerowało ponad 30 mln zł przepływów z działalności operacyjnej. Tyle samo oddało pożyczkodawcom.
Pozycję gotówkową spółki powinna poprawić podpisana w maju umowa z Microsoftem na udostępnienie „Lords of the Fallen”oraz „Sniper Ghost Warrior Contracts 2” w tegorocznym programie Game Pass. Wartość kontraktu nie została ujawniona.
CI Games w tym roku ogłaszało dwie fale zwolnień. W kwietniu zapowiedziało zmniejszenie zatrudnienia o 30 osób. W styczniu natomiast informowało o redukcji załogi o 10 proc. Obecnie na pokładzie ma ponad 150 pracowników w porównaniu z 191 osób na koniec ubiegłego roku.
Spółka obecnie pracuje nad dwoma tytułami. Jeden z nich to projekt o roboczej nazwie „Survive”, którego premiera była zapowiedziana na 2025 r. ale CI Games sygnalizowało już wcześniej, że termin może nie zostać dotrzymany. Druga z gier to „Project 3”, czyli kolejna po „Lords of the Fallen” grze RPG akcji.
CI Games chciałoby podnieść efektywność produkcji gier oraz ich jakość. Zapowiedziało, że z początkiem czerwca do grupy ma dołączyć bardzo doświadczony menadżer, który obejmie stanowisko Senior Vice President ds. Developmentu. Jego zadaniem będzie m.in. nadzór nad wszystkimi studiami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi z grupy, które odpowiadają za produkcję, w tym nad firmami pracującymi dla grupy w formie outsourcingu.