Program Open Innovation realizowany przez NTT Data, łączący duże podmioty ze start-upami, w tym roku będzie dostępny dla polskich firm technologicznych. Realizowany będzie we współpracy z Credit Agricole Bankiem Polskim. Głównym założeniem programu organizowanego od 2014 r. jest wyszukiwanie na rynku projektów i technologicznych pomysłów rozwiązujących wskazane problemy społeczne i technologiczne, możliwych do wdrożenia w konkretnych korporacjach i dużych przedsiębiorstwach, w tym u klientów NTT Data.
Wybrane najlepsze zdaniem organizatorów Open Innovation start-upy otrzymają opiekę mentoringową, kontakty biznesowe, pieniądze (30 tys. USD) i możliwość testowego wdrożenia (realizacje tzw. proof of concept).
Bankowość szuka rozwiązań AI
Crédit Agricole Bank Polska stawia na sztuczną inteligencję (AI) i za pośrednictwem proramu szuka technologii, która pomogłaby jego pracownikom dopasować wewnętrzne procedury do obowiązujących regulacji prawnych. Zaproponowane przez start-upy rozwiązanie musi wykorzystywać technologie przetwarzania języka naturalnego (NLP) i uczenia maszynowego.
— Analiza nowych przepisów prawnych, identyfikacja obszarów wymagających aktualizacji w dokumentach bankowych i sugerowanie konkretnych zmian to czasochłonny proces. Jego zautomatyzowanie ułatwiłoby naszym pracownikom wprowadzanie zmian w dokumentach i znacznie przyśpieszyłoby działania. Jednocześnie zminimalizowałoby ryzyko błędów, zapewniając zgodność z obowiązującymi przepisami — mówi Boris Guitton, dyrektor departamentu transformacji cyfrowej w Credit Agricole.
Okazja do rozwoju projektów
NTT Data podaje, że za pośrednictwem różnych programów i konkursów współpracuje obecnie z ok. 300 start-upami z Europy, Stanów Zjednoczonych i Izraela.
— Współpraca start-upu z dużą marką to typowa sytuacja win-win. Większość start-upów to stosunkowo młode podmioty, których rynkowy sukces zależy nie tylko od nowatorskiego pomysłu na produkt, ale też umiejętności jego komercjalizacji i sprzedaży jego wizji. Współpraca z dużą marką to umożliwia. Dla niej samej z kolei kooperacja ze start-upem jest okazją do pozyskania i wdrażania innowacyjnych pomysłów, które mogą pozytywnie wpłynąć na biznes i stworzyć wartość dla klienta — twierdzi Aleksandra Porowska, dyrektorka marketingu w NTT Data, cytowana w komunikacie.
Tym razem w programie postawiono na sztuczną inteligencję. Organizatorzy Open Innovation, powołując się na raport EY, podają, że aktualnie 43 proc. firm na świecie inwestuje w generatywną sztuczną inteligencję. Ich zdaniem właśnie start-upy mogą wypełnić lukę w dostępie dużych firm do nowoczesnych, innowacyjnych technologii.