Crédit Agricole Bank Polska otworzył się na start-upy AI

ANB
opublikowano: 2024-08-02 14:33
zaktualizowano: 2024-08-04 20:00

Bank bierze udział w programie Open Innovation NTT Data — poszuka pomysłów na innowacje i nowatorskich rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:
— jaką szansę pokazania się i rozwoju dają start-upom NTT Data i Crédit Agricole Bank Polska

— co mogą zyskać obydwie strony

— czy start-upy mają zdolność zaopatrywania korporacji i dużych przedsiębiorstw w technologię, w tym AI

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Program Open Innovation realizowany przez NTT Data, łączący duże podmioty ze start-upami, w tym roku będzie dostępny dla polskich firm technologicznych. Realizowany będzie we współpracy z Credit Agricole Bankiem Polskim. Głównym założeniem programu organizowanego od 2014 r. jest wyszukiwanie na rynku projektów i technologicznych pomysłów rozwiązujących wskazane problemy społeczne i technologiczne, możliwych do wdrożenia w konkretnych korporacjach i dużych przedsiębiorstwach, w tym u klientów NTT Data.

Wybrane najlepsze zdaniem organizatorów Open Innovation start-upy otrzymają opiekę mentoringową, kontakty biznesowe, pieniądze (30 tys. USD) i możliwość testowego wdrożenia (realizacje tzw. proof of concept).

Bankowość szuka rozwiązań AI

Crédit Agricole Bank Polska stawia na sztuczną inteligencję (AI) i za pośrednictwem proramu szuka technologii, która pomogłaby jego pracownikom dopasować wewnętrzne procedury do obowiązujących regulacji prawnych. Zaproponowane przez start-upy rozwiązanie musi wykorzystywać technologie przetwarzania języka naturalnego (NLP) i uczenia maszynowego.

— Analiza nowych przepisów prawnych, identyfikacja obszarów wymagających aktualizacji w dokumentach bankowych i sugerowanie konkretnych zmian to czasochłonny proces. Jego zautomatyzowanie ułatwiłoby naszym pracownikom wprowadzanie zmian w dokumentach i znacznie przyśpieszyłoby działania. Jednocześnie zminimalizowałoby ryzyko błędów, zapewniając zgodność z obowiązującymi przepisami — mówi Boris Guitton, dyrektor departamentu transformacji cyfrowej w Credit Agricole.

Okazja do rozwoju projektów

NTT Data podaje, że za pośrednictwem różnych programów i konkursów współpracuje obecnie z ok. 300 start-upami z Europy, Stanów Zjednoczonych i Izraela.

— Współpraca start-upu z dużą marką to typowa sytuacja win-win. Większość start-upów to stosunkowo młode podmioty, których rynkowy sukces zależy nie tylko od nowatorskiego pomysłu na produkt, ale też umiejętności jego komercjalizacji i sprzedaży jego wizji. Współpraca z dużą marką to umożliwia. Dla niej samej z kolei kooperacja ze start-upem jest okazją do pozyskania i wdrażania innowacyjnych pomysłów, które mogą pozytywnie wpłynąć na biznes i stworzyć wartość dla klienta — twierdzi Aleksandra Porowska, dyrektorka marketingu w NTT Data, cytowana w komunikacie.

Tym razem w programie postawiono na sztuczną inteligencję. Organizatorzy Open Innovation, powołując się na raport EY, podają, że aktualnie 43 proc. firm na świecie inwestuje w generatywną sztuczną inteligencję. Ich zdaniem właśnie start-upy mogą wypełnić lukę w dostępie dużych firm do nowoczesnych, innowacyjnych technologii.