Creepy Jar: co najmniej połowa zysku na dywidendę

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2023-02-27 17:53

Giełdowy producent gier zwiększył w ubiegłym roku zysk o 25 proc. i planuje podzielić się z akcjonariuszami.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Crepy Jar zwiększył w ubiegłym roku zysk netto o 25 proc., do 36 mln zł — wynika ze wstępnych danych. Wysoka sprzedaż gry „Green Hell” na wszystkich platformach sprzętowych, w szczególności na platformie PC/Steam, pozwoliła wypracować 54,9 mln zł przychodów, co oznacza wzrost r/r o 19 proc.

Sprzedaż brutto gry w ujęciu ilościowym w 2022 r. na platformy PC/Steam, PlayStation Store i Microsoft Store (wersje gry, do których spółka posiada prawa wydawnicze) wyniosła 1,28 mln egzemplarzy, z czego 327 tys. na konsolach PlayStation i Xbox. Narastająco od początku 2023 r. do 27 lutego łączna sprzedaż brutto na wszystkich wymienionych platformach wyniosła 203 tys. kopii, z czego 51 tys. na konsolach PlayStation i Xbox.

Na koniec 2022 r. stan środków pieniężnych i innych aktywów pieniężnych wynosił 86 mln zł wobec 59,7 mln zł na koniec 2021 r.

Zarząd Creepy Jar chce co najmniej 50 proc. ubiegłorocznego zysku netto przeznaczyć na dywidendę.

— Wobec bardzo dobrej sytuacji finansowej oraz rekordowych wyników wypracowanych przez Creepy Jar w ubiegłym roku chcielibyśmy jako zarząd, aby akcjonariusze spółki otrzymali również rekordową dywidendę — mówi Krzysztof Kwiatek, prezes producenta gier.

Z zysku za 2021 r. na dywidendę spółka przeznaczyła 14,61 mln zł, co dało wypłatę w wysokości 21,5 zł na akcję.