Już ponad 7 mln osób skorzystało z portalu Biznes.gov.pl. Można na nim załatwić ponad 300 procedur dotyczących startu i prowadzenia firmy
Przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z Biznes.gov.pl — portalu stworzonego przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii i dostępnego dla każdego, kto prowadzi firmę lub zastanawia się nad założeniem działalności gospodarczej. W ciągu ostatniego roku liczba odsłon strony wzrosła o 86,6 proc.
— z nieco ponad 8 mln w 2017 r. do ponad 15 mln. Ponadto, w ciągu trzech ostatnich lat użytkownicy ponad 200 tys. razy uruchamiali e-usługi oferowane przez portal. Obecnie Biznes. gov.pl oferuje ich ponad 300. Dzięki nim bez wychodzenia z domu...
Aktywuj dostęp do pb.pl – zyskasz nieograniczoną możliwość czytania najświeższych informacji z gospodarki i rynków. Aby korzystać z nich jeszcze wygodniej, pobierz aplikację mobilną.
Zamów wersję Premium, a do Twojej dyspozycji będzie pełna zawartość pakietu Basic, a dodatkowo: e-wydania, raporty branżowe, LexBiznes oraz atrakcyjne rabaty na konferencje.
Uruchom pakiet Premium+ wraz z dostępem do serwisu z raportami ekonomicznymi SpotData Research, a uzyskasz szybki wgląd w aktualne trendy na rynkach, w przemyśle i handlu.
Już ponad 7 mln osób skorzystało z portalu Biznes.gov.pl. Można na nim załatwić ponad 300 procedur dotyczących startu i prowadzenia firmy
Przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z Biznes.gov.pl — portalu stworzonego przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii i dostępnego dla każdego, kto prowadzi firmę lub zastanawia się nad założeniem działalności gospodarczej. W ciągu ostatniego roku liczba odsłon strony wzrosła o 86,6 proc.
Naszym celem jest aby przedsiębiorcy mieli w sieci jedno miejsce, w
którym mogą dowiedzieć się wszystkiego o prowadzeniu biznesu i załatwić
związane z tym sprawy — podkreślali podczas konferencji Karol Okoński,
wiceminister cyfryzacji, oraz Tadeusz Kościński, wiceminister
przedsiębiorczości i technologii.Fot. Marek Wiśniewski
— z nieco ponad 8 mln w 2017 r. do ponad 15 mln. Ponadto, w ciągu trzech ostatnich lat użytkownicy ponad 200 tys. razy uruchamiali e-usługi oferowane przez portal. Obecnie Biznes. gov.pl oferuje ich ponad 300. Dzięki nim bez wychodzenia z domu lub biura można uzyskać kwalifikacje w wielu zawodach i zezwolenia potrzebne w poszczególnych branżach. Co więcej, na stronie dostępnych jest ponad 200 na bieżąco aktualizowanych poradników dla przedsiębiorców, 1000 opisów procedur oraz 500 artykułów o tym, jak prowadzić biznes. W ubiegłym roku skorzystało z nich ponad 600 tys. osób — to wzrost o ponad 30 proc. w ciągu roku.
Więcej udogodnień
Godnym uwagi jest fakt, że Biznes.gov.pl jest rozwijany przy aktywnym współudziale użytkowników portalu. Przykładowo podczas akcji #GłosPrzedsiębiorcy, w której biznesmeni mogli przekazać administracji swoje propozycje nowych regulacji prawnych — w myśl zasady „to biznes wie najlepiej, czego mu potrzeba” — zebrano dotychczas ponad 240 propozycji. Warto podkreślić, że w najbliższych latach strona ma być — jak zapewniają jej twórcy — intensywnie rozwijana. Usługi cyfrowe dla firm będą gromadzone w jednym miejscu. Główne cele portalu na najbliższe lata to większa integracja z rejestrem CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej) i stworzenie tzw. Konta przedsiębiorcy z dostępem do wszystkich usług dotyczących zakładania i prowadzenia działalności.
— Chodzi o to, aby przedsiębiorcy, zarówno początkujący, jak i prowadzący firmę od kilku lat, mieli w sieci jedno miejsce, w którym będą mogli nie tylko dowiedzieć się o wszystkich uwarunkowaniach związanych z prowadzeniem firmy, lecz także załatwić przez internet wszystkie sprawy z tym związane. Elektronizacja przełoży się na szybkość i efektywność działania naszych przedsiębiorstw, a tym samym pozwoli na stabilny rozwój polskiej gospodarki — mówił Tadeusz Kościński, wiceminister przedsiębiorczości i technologii.
— Dzięki działaniom Ministerstwa Cyfryzacji ostatnie lata na polskim rynku stoją pod znakiem dynamicznego rozwoju usług e-administracji publicznej. Polacy przekonali się, że digitalizacja ułatwia życie, a sprawy urzędowe można załatwiać z domu, bez wizyt w urzędach. Poprzez zalogowanie się na stronie gov.pl można przejść do panelu użytkownika, a tam znaleźć m.in. komunikat o dowodzie osobistym, zestawienie informacji o posiadanych samochodach, a wkrótce pojawią się również powiadomienia z ksiąg wieczystych. Intensywnie pracujemy nad kolejnym e-usługami — dodaje Karol Okoński, wiceminister cyfryzacji.
Gotowi na digitalizację
Przygotowane przez ministerstwa e-usługi cieszą się coraz większą popularnością. Korzystają z nich nie tylko przedsiębiorcy. Już przeszło 2,6 mln osób ma tzw. Profil Zaufany (bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można potwierdzać swoją tożsamość w internecie). To ponad osiem razy więcej niż trzy lata temu. Ponadto tylko w 2018 r. przez internet złożono ok. 2,5 miliona wniosków w programach 500+ i 300+. Tą samą drogą do urzędów trafiło 170 tys. podań o wydanie dowodu osobistego. Co ciekawe, do najbardziej popularnych e-usług należą możliwość sprawdzenia online historii pojazdu i liczby posiadanych punktów karnych. Polacy skorzystali z nich niemal 60 mln razy.