Zgodnie z oczekiwaniami, czyli trochę gorzej niż rok wcześniej — tak wyglądała rentowność grupy Cyfrowego Polsatu. Lepiej na razie nie będzie.
Bariery 10 mld zł przychodów jeszcze nie udało się przebić, ale było już
całkiem blisko. Cyfrowy Polsat, który w czwartek opublikował wyniki za
czwarty kwartał ubiegłego roku, w całym 2017 r. miał 9,83 mld zł
przychodów, o 1 proc. więcej niż rok wcześniej. Zanotował przy tym 3,6
mld zł zysku na poziomie EBITDA i niespełna 1 mld zł czystego zysku,
który w końcówce roku został obniżony odpisami
na podatek dochodowy. Wyniki były w dużej mierze zbieżne z oczekiwaniami
analityków, więc podczas czwartkowej sesji notowania spółki na giełdzie
niemal nie drgnęły. Przedstawiciele spółki zapowiedzieli, że ten rok pod
względem zysków będzie podobny.
Zgodnie z oczekiwaniami, czyli trochę gorzej niż rok wcześniej — tak wyglądała rentowność grupy Cyfrowego Polsatu. Lepiej na razie nie będzie.
Bariery 10 mld zł przychodów jeszcze nie udało się przebić, ale było już
całkiem blisko. Cyfrowy Polsat, który w czwartek opublikował wyniki za
czwarty kwartał ubiegłego roku, w całym 2017 r. miał 9,83 mld zł
przychodów, o 1 proc. więcej niż rok wcześniej. Zanotował przy tym 3,6
mld zł zysku na poziomie EBITDA i niespełna 1 mld zł czystego zysku,
który w końcówce roku został obniżony odpisami
na podatek dochodowy. Wyniki były w dużej mierze zbieżne z oczekiwaniami
analityków, więc podczas czwartkowej sesji notowania spółki na giełdzie
niemal nie drgnęły. Przedstawiciele spółki zapowiedzieli, że ten rok pod
względem zysków będzie podobny.
Fot. Marek Wiśniewski
— Będzie dobrze, jeśli zamkniemy 2018 r. z wynikiem EBITDA na podobnym
poziomie jak w ubiegłym roku. Nie oczekiwałabym poprawy na tym poziomie,
raczej niewielkiego negatywnego wpływu regulacji roamingowych — mówi
Katarzyna Ostap- -Tomann, szefowa finansów Cyfrowego Polsatu.
Wprowadzona w połowie ubiegłego roku zasada roam-like-at-home (czyli
zniesienie dodatkowych opłat dla klientów detalicznych za połączenia na
terytorium Unii Europejskiej) odbiła się już wyraźnie na wynikach
spółki. W trzecim kwartale ubiegłego roku koszty roamingowe obniżyły
wynik EBITDA o 62 mln zł, a w czwartym kwartale — o 36 mln zł. Podobne
straty notowali pozostali duzi polscy operatorzy. Grupa na koniec
ubiegłego roku świadczyła 16,5 mln usług. To niemal dokładnie tyle samo,
co rok wcześniej, ale zmienił się miks — o 430 tys. wzrosła liczba usług
świadczonych klientom kontraktowym, spadła natomiast liczba użytkowników
prepaid.