Czytasz dzięki

Dwucyfrowy spadek globalnego rynku reklamy w 2020 r.

opublikowano: 23-06-2020, 08:10

Globalna branża reklamowa powinna liczyć się ze spadkiem rynku o prawie 12 proc. w tym roku, informuje Reuters powołując się na raport GroupM.

Autorzy raportu zwracają uwagę, że choć szkody gospodarcze spowodowane przez pandemię koronawirusa prawdopodobnie będą większe niż spowodowane przez kryzys finansowy 2008 roku, to osłabienie rynku reklamowego, nie uwzględniając reklam wyborczych w USA, będzie relatywnie umiarkowane. Stanie się tak, bo główne ofiary gospodarcze pandemii, mniejsze firmy, mają mniejszy wpływ na rynek reklamy. Ponadto uderzenie w rynek reklamy osłabione zostanie przez to, że wiele firm będzie walczyć o przetrwanie poprzez handel, który będzie wymagał reklamy, zwrócił uwagę Brian Wieser, szef analiz w GroupM, który jest spółką zależną giganta rynku reklamy, agencji WPP.

Autorzy raportu prognozują, że rynek reklamy telewizyjnej spadnie w tym roku o 17,6 proc., a rynek reklamy zewnętrznej o 25 proc., jeśli nie uwzględni się reklam politycznych. Rynek reklamy cyfrowej, ma spaść o 2,3 proc. w tym roku, ale jego udział w całym rynku wzrośnie do 52 proc. z 48 proc. w roku 2019.

Analitycy GroupM prognozują, że poprawa na globalnym rynku reklamy nastąpi już w przyszłym roku kiedy wzrośnie on o 8,2 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane