Fox, Viacom, CBS i NBC myślą o konkurowaniu z YouTube

(Paweł Kubisiak)
09-12-2006, 21:12

Cztery koncerny medialne rozmawiają o połączeniu sił i stworzeniu serwisu, który miałby konkurować z należącym do Google, serwisem YouTube.

Cztery koncerny medialne rozmawiają o połączeniu sił i stworzeniu serwisu, który miałby konkurować z należącym do Google, serwisem YouTube.

Koncerny Fox, Viacom, CBS Corp. oraz NBC Universal prowadzą rozmowy na temat utworzenia serwisu z plikami video, który miałby skutecznie rywalizować z potentatem w tej dziedzinie, serwisem YouTube. Czterej dotychczasowi rywale, a być może wkrótce partnerzy, zamierzają powalczyć o atrakcyjny rynek tworząc serwis, w którym publikowałyby filmy ze swoich stacji telewizyjnych. Firmy liczą na spore zyski z reklam. Według prognoz, Internet ma być obszarem najszybciej rosnących wydatków reklamowych, a pliki wideo są coraz ważniejszym elementem globalnej sieci.

Gigantyczna popularność stron z filmami skłoniła przed dwoma miesiącami Google, największą wyszukiwarkę internetową, do przejęcia YouTube za niebagatelną kwotę 1,65 mld dolarów. Serwis działający od lutego 2005, jest najszybciej rosnącym serwisem w globalnym Internecie. Strony serwisu odwiedza miesięcznie 20 mln użytkowników, którzy oglądają każdego dnia 100 mln plików wideo.

Jednak YouTube pozostaje w ostrym konflikcie z wytwórniami, które upominają się o swoje prawa autorskie. Google, jako właściciel serwisu, zawiera już pierwsze umowy, w myśl których ma się dzielić zyskami z producentami, jednak do końca sporów jest jeszcze daleko. Większość plików na serwisie dodają sami użytkownicy, a tym nie w głowie prawa autorskie.

Polskim hitem YouTube był nietuzinkowy kandydat na prezydenta Białegostoku, Krzysztof Kononowicz. Jego klip wyborczy, traktowany przez wielu internautów jako żart, obejrzany został w ciągu przedwyborczego tygodnia ponad 2,5 mln razy.

PK, Wall Street Journal

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Paweł Kubisiak)

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Fox, Viacom, CBS i NBC myślą o konkurowaniu z YouTube