Gałczyński: motoryzacja w Kanadzie, tak jak w Polsce, jedną z najsilniejszych gałęzi przemysłu

  • PAP
opublikowano: 27-06-2021, 15:40

Polska przechodzi transformację w stronę nowej mobilności - mówi PAP Grzegorz Gałczyński z PAIH. Zwraca uwagę, że motoryzacja w Kanadzie, podobnie jak u nas, jest jedną z najsilniejszych gałęzi przemysłu; czyni to z obu państw partnerów m.in. w zakresie współpracy branżowej.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH), Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), Canada Trade Commisioner Service oraz Automotive Parts Manufacturer’s Association (APMA) organizują 28-29 czerwca br. międzynarodową konferencję poświęconą branży motoryzacyjnej.

Jak wskazał kierownik ds. branż strategicznych w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Grzegorz Gałczyński, Polsko-Kanadyjska Konferencja Motoryzacyjna: Innowacje i łańcuchy dostaw jest pierwszym tego typu przedsięwzięciem, które angażuje Polskę i Kanadę w kontekście tematyki poświęconej wyłącznie rozwojowi współpracy na rzecz motoryzacji, a w szczególności nowej mobilności.

"W naszym kraju dokonuje się dynamiczna transformacja w stronę nowej mobilności. Na przestrzeni ostatnich lat Polska odnosi sukcesy w tej właśnie dziedzinie" - podkreślił ekspert PAIH. Zwrócił uwagę, że nasz kraj stał się europejskim liderem w produkcji baterii litowo-jonowych i autobusów elektrycznych; obserwowany jest też stały napływ inwestycji w technologicznych gałęziach przemysłu oraz sektorze badawczo-rozwojowym. "Potencjał ten wymaga równie ambitnego partnera" - ocenił.

Gałczyński zaznaczył, że podobnie jak w Polsce - motoryzacja w Kanadzie jest jedną z najsilniejszych gałęzi przemysłu. "Kanada jest też jednym ze światowych liderów w zakresie rozwoju technologii motoryzacyjnych, takich jak lekkie materiały, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, pojazdy połączone/autonomiczne, sztuczna inteligencja czy też alternatywne układy napędowe" - wymienił. Są to również te dziedziny, w których rozwój inwestuje Polska, "mając na celu stworzenie w naszym kraju liczącego się w Europie ośrodka nowej mobilności". "To wszystko czyni z Polski i Kanady naturalnych partnerów, zarówno w zakresie współpracy branżowej jak i w wymianie handlowej" - wskazał.

Motoryzacja, jak przypomniał ekspert, jest w Polsce drugim największym sektorem przemysłowym. "O znaczeniu tej branży świadczą liczby: w naszym kraju działa ponad 1300 firm produkcyjnych związanych z motoryzacją, w tym 342 firmy funkcjonują stricte w ramach sektora. 85 tys. przedsiębiorstw handlowo-usługowych to z kolei ich otoczenie" - powiedział. Zatrudnionych w sektorze jest blisko 330 tys. osób, co daje Polsce trzecie miejsce w UE. "Pomimo trudnego dla motoryzacji pandemicznego roku 2020, udało nam się wyeksportować produkty tej branży o wartości ponad 29 mld euro" - zauważył.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Gałczyński podkreślił, że pomimo pandemii, Polska wciąż pozostaje kluczowym partnerem handlowym Kanady w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Według wstępnych danych GUS za 2020 r., obroty handlowe pomiędzy naszymi krajami wyniosły ok. 1,5 mld dol. Eksport do Kanady sięgnął ok. 1,1 mld dol., a import z Kanady osiągnął wartość ok. 400 mln dol. "Covid-19 obniżył te dane względem 2019 r., ale mimo pandemii, która zerwała wiele odległych łańcuchów dostaw, oba kraje wciąż dobrze współpracują i rozwijają wzajemne relacje" - powiedział.

W trakcie dwudniowej konferencji przedstawiciele firm, środowisk akademickich i organizacji motoryzacyjnych z Polski i Kanady podzielą się wiedzą i doświadczeniem w kwestiach istotnych dla branży motoryzacyjnej na całym świecie. Tematyka spotkań to m.in. nowa mobilność, przemiany technologiczne i cyfrowe w przedsiębiorstwach, nowe trendy i kierunki rozwoju technologii, łańcuchy dostaw dla nowych technologii, zielone technologie, akumulatory samochodowe czy paliwa alternatywne.

"Nasza konferencja to też zaproszenie dla polskich firm z sektora motoryzacyjnego do rozważenia ekspansji zagranicznej" - zaznaczył Gałczyński. Dodał, że eksperci branżowi PAIH zapewnią przedsiębiorcom wsparcie w zakresie budowania strategii eksportowych czy inwestycyjnych, "dzieląc się wiedzą, kontaktami i doświadczeniem na rynkach zagranicznych".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane