"W ciągu dwóch-trzech lat chcemy podwoić portfel klientów indywidualnych życiowych" - powiedziała dziennikarzom Dorota Fal, dyrektor departamentu ubezpieczeń na życie Generali.
Liczba klientów indywidualnych ubezpieczeń na życie wyniosła ok. 60 tys. na koniec 2006 roku.
Generali wprowadził na rynek nową linię produktów inwestycyjnych, łącząca ubezpieczenie z ze strategią inwestycyjną, wykorzystującą konkretne grupy funduszy, portfeli inwestycyjnych, zarówno geograficznych, jak i bazowych.
Nowe produkty umożliwiają inwestowanie w fundusze zagraniczne, polskie (w tym własne Generali), zagraniczne rynki surowcowe, zagraniczne rynki giełdowe, nieruchomości, akcje spółek notowanych na GPW, rynek polskich papierów dłużnych.
Inwestycja jest bezterminowa, maksymalny wiek to 60 lat, a minimalna składka regularna wynosi 150 zł. Oferta inwestycyjna jest kluczową częścią tego produktu, ochrona ubezpieczeniowa stanowi marginalną
Przedstawiciele spółki poinformowali, że Generali chce umocnić pozycję na rynku ubezpieczeń na życie z funduszem kapitałowym i zwiększyć aktywa pod zarządzaniem o kilkaset mln zł w ciągu 2-3 lat.
"Liczymy, że w tym czasie uda nam się zwiększyć aktywa o kilkaset milionów złotych" - powiedziała Fal.
Aktywa pod zarządzaniem grupy Generali wyniosły 6,07 mld zł na koniec I kw. 2007 roku, w tym: aktywa Generali Życie TU sięgnęły 1 mld zł, Generali TU wyniosły 356 mln zł, a Generali PTE/OFE 4,7 mld zł. (ISB)