AGORA: Rozpoczęcie procedury konsultacji w sprawie zmniejszenia zatrudnienia w segmencie Druk w Grupie Agora

opublikowano: 2019-03-05 13:40

Spis treści:

1. RAPORT BIEŻĄCY

2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)

3. INFORMACJE O PODMIOCIE

4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO
Raport bieżący nr 5 / 2019
Data sporządzenia: 2019-03-05
Skrócona nazwa emitenta
AGORA
Temat
Rozpoczęcie procedury konsultacji w sprawie zmniejszenia zatrudnienia w segmencie Druk w Grupie Agora
Podstawa prawna
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.
Treść raportu:
Zarząd Agory S.A. („Spółka”, „Agora”) z siedzibą w Warszawie informuje, że w dniu 5 marca 2019 r., zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, podjął uchwałę o rozpoczęciu procedury konsultacji w sprawie zwolnień grupowych ze związkiem zawodowym działającym przy Spółce. Dodatkowo, w związku z Ustawą z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji, rozmowy prowadzone będą również z radą pracowników Spółki i Agory Poligrafii Sp. z o.o.
Decyzja o przeprowadzeniu przez Agorę działań optymalizacyjnych, w tym zwolnień grupowych, ma związek z postępującym spadkiem przychodów ze sprzedaży usług poligraficznych w technologii coldset, w której specjalizują się drukarnie Grupy Agora. Trend ten wynika w dużej mierze ze spadku sprzedaży egzemplarzowej krajowej prasy drukowanej, której wydawcy są głównymi nabywcami usług realizowanych w technologii coldset. Zlecenia od klientów z innych branż, w tym realizowane w technologii heatset, mają istotnie mniejszy udział w przychodach z działalności poligraficznej Grupy - ze względu na ograniczenia infrastrukturalne nie były i nie są one w stanie skompensować utraty przychodów związanych z drukiem coldsetowym.
Biorąc pod uwagę perspektywy dla rynku usług druku w technologii coldset oraz postępującą cyfryzację mediów, nie jest możliwe zahamowanie trendu spadkowego w działalności poligraficznej Grupy Agora w jej obecnym kształcie. Dlatego też Zarząd Spółki uznał, iż konieczne jest podjęcie zdecydowanych działań optymalizacyjnych, które mają na celu skupienie działalności poligraficznej Grupy Agora w warszawskiej drukarni i stopniowe wygaszenie działalności operacyjnej drukarni w Pile i w Tychach do 30 czerwca 2019 r. Drukarnia w Warszawie ma największe możliwości druku zarówno w technologii coldset, jak i heatset, a tym samym najlepiej odpowiada na potrzeby własne Spółki oraz jej klientów. Ograniczenie skali działalności poligraficznej prowadzonej przez Grupę Agora wiąże się koniecznością istotnego zmniejszenia zatrudnienia w segmencie Druk.
Zamiarem zarządu Agory jest przeprowadzenie zwolnień do 153 pracowników zatrudnionych, głównie w segmencie Druk w Grupie Agora (co stanowi 57% wszystkich zatrudnionych w tym obszarze, w tym 90% zatrudnionych w drukarni Agory S.A. w Pile oraz 90% zatrudnionych w spółce Agora Poligrafia Sp. z o.o. w Tychach, według stanu na dzień 1 marca 2019 r.) w okresie do 30 dni od dnia zawarcia porozumienia w sprawie warunków zwolnienia grupowego ze związkiem zawodowym i radą pracowników obu spółek, w których będzie przebiegał ten proces.
Spółka przeprowadzi zmiany z dbałością o pracowników, oferując im szereg działań osłonowych i wspierających.
Zarząd Agory w dniu 5 marca 2019 r. zwrócił się do związku zawodowego działającego przy Spółce oraz rady pracowników Spółki i Agory Poligrafii Sp. z. o.o. o przystąpienie do konsultacji w powyższej sprawie, a także powiadomi właściwe urzędy pracy o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych w spółkach Agora S.A. i Agora Poligrafia Sp. z o.o.
Spółka opublikuje kolejny komunikat w sprawie zwolnień grupowych po zakończeniu wymaganych prawem konsultacji ze związkiem zawodowym działającym przy Spółce oraz z radą pracowników obu spółek. W komunikacie tym znajdą się informacje o szacowanej wysokości rezerwy związanej z restrukturyzacją zatrudnienia w Agorze S.A. i w Agorze Poligrafii Sp. z o.o., która w całości obciąży wynik Spółki i Grupy Agora w pierwszym kwartale 2019 r.
Ostateczne dane dotyczące wysokości zawiązanej rezerwy oraz wpływu restrukturyzacji zatrudnienia na wyniki finansowe Spółki i Grupy Agora zostaną podane w sprawozdaniu finansowym Spółki i Grupy Agora za pierwszy kwartał 2019 r.
Podstawa prawna: art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE (Dz. Urz. WE L 173 z 12.06.2014).

MESSAGE (ENGLISH VERSION)






Initiation of consultation procedure on employment reduction in the
Print segment of Agora GroupThe Management Board of Agora S.A.
with its registered seat in Warsaw ("Company", “Agora”) hereby informs
that on March 5th, 2019, in accordance with the Act of March 13th, 2003
on Special Rules for Termination of Employment for Reasons Not
Attributable to Employees, Company resolved to initiate the consultation
on group layoffs with the trade unions operating in the Company.
Additionally, in accordance with the Act of April 7th, 2006 on informing
and consulting employees, Agora S.A. and Agora Poligrafia Sp.z o.o.
works councils shall also be consulted on the group layoff process.Agora’s
decision to undertake optimization measures, including group layoffs, is
related to the ongoing decrease of revenues from sales of print services
in the coldset technology in which Agora Group’s printing plants
specialize. This trend mainly results from the drop in circulation of
printed press, whose publishers are the largest group of clients of the
Company’s coldset printing plants. Services commissioned by clients from
other market segments, including those executed in the heatset
technology, present a significantly smaller share in the Group’s income
from printing activity; due to infrastructural constraints, they never
were, nor are able to compensate the decrease of revenues from coldset
printing services.Considering the prospects for coldset printing
services and progressive digitization of media, it is not possible to
stop the downward trend in the coldset printing business of Agora Group
in its current form. Therefore, the Management Board of the Company
decided that it is necessary to take decisive optimization measures
aimed at concentrating Agora’s printing business in Warsaw printing
plant and gradual phasing out of operational activity of printing plants
in Pila and Tychy till June 30th, 2019. The plant located in Warsaw
offers the largest range of printing services both in coldest and
heatset technology, thereby it most fully meets the needs of Agora and
its customers. The decrease in the scale of Agora Group printing
business entails significant reduction of employment in the Print
segment.The intention of the Management Board of Agora S.A. is to
lay off up to 153 employees mainly of the Print segment of Agora Group
(which is 57% of employees of this segment, including 90% of employees
in Tychy print plant - Agora Poligrafia Sp. z o.o. and 90% of employees
in Pila print plant - Agora S.A., as at March 1st, 2019). The process
will last up to 30 days after the agreement with the trade unions and
works councils is made.The Company shall go through these changes in
a thought out manner and with care for its employees, offering the
dismissed employees a range of protective and supportive initiatives.On
March 5th, 2019 the Management Board of the Company requested the trade
unions operating at the Company and the works councils operating in
Agora S.A. and in Agora Poligrafia Sp. z o.o. to join in the
consultation on collective redundancy process and shall provide the
relevant Labor Office with information on the intention to execute group
layoffs in the Company and in Agora Poligrafia Sp. z o.o.The Company
shall publish a consecutive regulatory filing on collective redundancies
after the required by law process of consultation with trade unions and
works councils operating at both companies is finalized. This regulatory
filing shall also include information on the estimated amount of
provision related to the restructuring of employment in Agora S.A. and
in Agora Poligrafia Sp. z o. o. which will be fully charged to the
result of the Company and of Agora Group in the 1st quarter of 2019.The
final data regarding the amount of the provision and the effect of
employment restructuring on the financial results of the Company and of
Agora Group shall be published in the financial statements of the
Company and of Agora Group for the 1st quarter of 2019 .Legal
basis: article 17, paragraph 1 of the Regulation of the European
Parliament and Council Regulation (EC) No. 596/2014 of April 16th, 2014
on market abuse (Regulation on Market Abuse) and repealing Directive
2003/6/EC of the European Parliament and of the Council and the
Commission Directive 2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC (Acts.
Office. EC L 173, 12.06..2014).


INFORMACJE O PODMIOCIE    >>>

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Data Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis
2019-03-05 Agnieszka Sadowska Członek zarządu