Global Pharma CM – kompleksowy producent kontraktowy marki własnej

Partnerem publikacji jest Global Pharma CM
opublikowano: 18-12-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Dwa duże zakłady produkcyjne, kilkanaście różnych form farmaceutycznych, klienci z całego świata, własne projekty badawcze. Global Pharma CM SA to dynamicznie rozwijająca się firma farmaceutyczna, która od roku jest częścią grupy kapitałowej Neuca, lidera polskiego rynku hurtowej dystrybucji farmaceutyków.

– Nasza firma od siedmiu lat świadczy usługi produkcji kontraktowej suplementów diety oraz wyrobów medycznych dla sektora farmaceutycznego. Naszymi klientami są przede wszystkim firmy farmaceutyczne oraz sieci aptek. Ale może do nas przyjść każdy, kto ma pomysł i chce wprowadzić na rynek swój produkt – mówi Mariola Furman, prezes zarządu Global Pharma CM, ekonomistka z 20-letnim doświadczeniem w branży farmaceutycznej.

Recepta na sukces: Mariola Furman, prezes zarządu Global Pharma CM, podkreśla, że o powodzeniu jej firmy jako producenta wyrobów medycznych i suplementów diety decydują jakość, szybkość w działaniu i elastyczność.
Recepta na sukces: Mariola Furman, prezes zarządu Global Pharma CM, podkreśla, że o powodzeniu jej firmy jako producenta wyrobów medycznych i suplementów diety decydują jakość, szybkość w działaniu i elastyczność.

Wystarczy sam pomysł

Global Pharma CM w sposób absolutnie kompleksowy na zlecenie kontrahenta stworzy koncepcję, opracuje recepturę, pomoże w oznakowaniu ulotki i kartonika, wyprodukuje i przeprowadzi testy jakościowe. Może też wprowadzić produkt do obrotu i zapewnić usługi logistyczne, tj. dostarczyć gotowe produkty do klienta. Ponieważ Global Pharma CM nie posiada własnych brandów, kontrahent ma pewność, że przygotowana dla niego receptura nie trafi na rynek jako konkurencyjny produkt.

Spółka ma bardzo szerokie możliwości produkcyjne: kapsułki twarde, tabletki powlekane i niepowlekane, pastylki do ssania karmelowe twarde i także miękkie na bazie gumy arabskiej, dropsy, lizaki, krople do oczu, formy płynne olejowe oraz wodne w postaci sprayów, aerozoli. Niedawno do tego portfolio dołączyły kapsułki miękkie oraz produkty BOV. Te ostatnie wykorzystują technologię ciągłego rozpylania produktu, zapewniając bardziej higieniczny i doskonalszy sposób aplikacji np. wody morskiej do nosa.

– Jeśli ktoś chce wprowadzić na rynek swój produkt, my podpowiemy, w jakiej formie najlepiej to zrobić. Mamy wykwalifikowany zespół R&D, prowadzimy także działalność badawczo-rozwojową – wyjaśnia Mariola Furman.

W swoim portfolio Global Pharma CM posiada już ponad 1000 własnych receptur oraz gotowe rejestracje wyrobów medycznych. Są wśród nich specjalistyczne wyroby: woda morska do nosa, spray do higieny ucha, spray do gardła, pastylki do ssania z gumą arabską.

– Wystarczy kupić od nas gotowy wyrób, a my umieścimy na nim logo i nazwę klienta. Z takiej oferty korzystają najczęściej sieci aptek, które chcą zaoferować pacjentom sprawdzone produkty pod własną marką – wyjaśnia Mariola Furman.

Jako jedyna w Polsce Global Pharma CM prowadzi w pełni automatyczny proces produkcji dropsów w rolce w formie suplementów diety.

Ukryci za brandem klienta

– Klienci aptek często kupują nasze produkty, nie wiedząc o tym, że to my je wyprodukowaliśmy. Są bowiem oferowane pod marką naszych klientów. I choć pozostajemy w cieniu, mamy autentyczną ogromną satysfakcję, że nasze wyroby cieszą się dobrą opinią – mówi prezes Furman.

Produkcja odbywa się w dwóch dużych zakładach o łącznej powierzchni ponad 3 tys. mkw.: w Suchedniowie w woj. świętokrzyskim oraz w Ostrowie Lubelskim (woj. lubelskie).

Firma dba o jakość, której strzeże Dział Jakości. Posiada też kilka ważnych w branży certyfikatów: ISO 13485 certyfikowane przez TUV Rheinland oraz ISO22000 certyfikowane przez Dekrę.

Procesy produkcyjne poddają własnym audytom także sami kontrahenci. A są to m.in. duże koncerny farmaceutyczne, które mają wyśrubowane standardy.

Szybcy i staranni

Takich firm farmaceutycznych jak Global Pharma CM jest na polskim rynku kilka.

Co wyróżnia firmę z Suchedniowa?

– Wyróżnia nas przede wszystkim szeroka gama oferowanych form farmaceutycznych, szybkość i kompleksowość usług. Jesteśmy też bardzo elastyczni. Możemy zrealizować zamówienie nawet na 5 tys. opakowań produktu. Dla innych firm tak krótkie serie bywają po prostu nieopłacalne. Dla nas ważny jest każdy klient, niezależnie od tego, czy chodzi o wielki koncern czy debiutanta w branży – twierdzi prezes Furman.

Jak mówi, zdarzały się nawet projekty, które stawiały firmę przed dylematem: kupić nową maszynę czy odesłać klienta z kwitkiem. Ostatecznie wygrywała opcja pierwsza.

Ile czeka się na gotowy, opakowany produkt? Według słów Marioli Furman, standard to dwa miesiące. Niestety, z powodu zerwanych łańcuchów dostaw czasami zmuszeni byliśmy wydłużać je do 90 dni, a nawet dłużej. Tak było w czasie epidemii COVID-19, gdy na rynkach był ogromny problem z kapsułkami i dostępnością surowców. W takich sytuacjach renegocjujemy kontrakty – wyjaśnia pani prezes

Ta elastyczność, otwarcie na potrzeby klientów i staranność powodują, że firma znajduje kontrahentów przede wszystkim przez tzw. marketing szeptany. Nie zaniedbuje też targów. Dzięki temu zdobywa nowych klientów.

Starszy brat

Od końca 2021 roku Global Pharma CM jest częścią notowanej na giełdzie Grupy Kapitałowej Neuca SA. Dzięki połączeniu producent z Suchedniowa może liczyć na szybszy rozwój firmy, dalsze inwestycje na prace badawczo-rozwojowe, automatyzację procesów oraz zakup nowoczesnych maszyn i urządzeń.

– Potrzebowaliśmy kogoś doświadczonego i poukładanego – takiego starszego brata. W tej roli Neuca jest dla nas ogromnym wsparciem, pracujemy w duchu dużego zaufania, co jest dla nas bardzo ważne i sprawia, że współpraca układa się świetnie – mówi prezes Furman.

Global Pharma CM ma już kontrahentów w ponad 50 krajach na czterech kontynentach. Co dalej?

– Naszym priorytetem jest eksport, który stanowi prawie 50 proc. naszych obrotów. Po agresji na Ukrainę przestaliśmy współpracować z klientami z Rosji i Białorusi, dosłownie z dnia na dzień. Nadal jednak chcemy być jednym z liderów w produkcji kontraktowej w Europie Środkowo- Wschodniej. Jesteśmy już w branży widoczni, rozpoznawalni – mówi prezes Mariola Furman.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.