Na taką akcję zdecydowała się organizacja non-profit Pizza to the Polls. Wykorzystując w „zbożnym” celu polityczne wydarzenie, zdołała zebrać ponad 376 tys. USD dotacji i wysłała ponad 10 tys. pizz do lokali wyborczych w całym kraju.

Organizacja wykorzystywała do tego celu aplikację Slice, która umożliwiała znalezienie pizzerii zlokalizowanych w pobliżu lokali wyborczych, przed którymi były duże kolejki, lub które miały problemy techniczne. Takie zapotrzebowanie można było też złożyć osobiście, zgłaszając takową potrzebę dla konkretnego lokalu gdzie odbywały się wybory.
Na swojej stronie internetowej organizacja Pizza to the Polls napisała, że akcja miała miejsce w 43 stanach i dotyczyła 576 lokali wyborczych. Pozostało na jej koncie około 154 tys. USD.
Na stronie można zadeklarować wsparcie również dla przyszłych tego typu akcji.
A jeśli chodzi o polityczne rozstrzygnięcia, to Republikanie wzmocnili swoją pozycję w Senacie, stracili z kolei przewagę na rzecz Demokratów w Izbie Reprezentantów.