Hiszpańskojęzyczna komedia hitem w USA

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2013-09-03 11:43

Film "Instructions Not Included" jest po hiszpańsku, a anglojęzyczni widzowie mogą go oglądać dzięki napisom. Mimo to jest zwycięzcą wśród produkcji filmowych pokazywanych podczas zakończonego długiego weekendu w USA, pisze Reuters na swojej stronie internetowej.

Film wygenerował podczas czterodniowego, świątecznego weekendu 10 mln USD ze sprzedaży biletów w USA. To rekord dla filmu w języku hiszpańskim. Choć pięć filmów osiągnęło większe wpływy z biletów, to dochód wysokości 28.818 na kino jest największy z pokazywanych podczas weekendu filmów.

Opowiadający perypetie meksykańskiego playboya samotnie wychowującego córkę firlm jest dystrybuowany przez Pantelion, joint venture amerykańskiego studia Lionsgate Entertainment i meksykańskiego giganta telewizyjnego Televisa. Zachętą do jego powstania była rosnąca rola na amerykańskim rynku filmowych widowni hiszpańskojęzycznej. W ubiegłym roku osoby takie kupiły 10,9 mln biletów do kina, czyli 26 proc. wszystkich.

- Osoby hiszpańskojęzyczne to wielbiciele kina. To 18 proc. populacji potencjalnych widzów, ale stanowili 25 proc. widowni wszystkich filmów – informuje firma badawcza Nielsen.

Wyliczyła, że osoby hiszpańskojęzyczne to jedyna grupa demograficzna w USA, której przedstawiciele obejrzeli w 2012 roku średnio więcej filmów niż rok wcześniej. 9,5 wobec 8,5 w 2011 roku.