Izraelczycy rozpędzają się w polskich parkach

Anna GołasaAnna Gołasa
opublikowano: 2025-07-07 20:00

Spółka BIG Poland kupiła OTO Park Koszalin. To dziesiąty obiekt tego typu w portfelu inwestora. Analitycy spodziewają się kolejnych takich transakcji.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • czym charakteryzuje się OTO Park Koszalin
  • j kie inne obiekty handlowe ma w portfelu BIG Poland
  • jakich kolejnych transakcji na rynku parków i galerii spodziewają się analitycy
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Pod koniec marca 2025 r. PB pisał, że wywodząca się z Izraela spółka BIG Poland kupiła Power Park Olsztyn. W połowie kwietnia do portfela inwestora trafił natomiast Multishop Suwałki. Teraz BIG Poland poinformował o zakupie OTO Parku Koszalin o powierzchni około 38 tys. m kw.

Wcześniej należał on do spółek Falcon Investment Management i Acteeum Group.

— Jest to dziesiąty park handlowy w naszym portfolio, które zaczynaliśmy rozwijać od pierwszej akwizycji w październiku 2022 r. Minęło niewiele ponad 2,5 roku i dziś możemy się pochwalić portfelem inwestycyjnym o łącznej powierzchni blisko 200 tys. m kw. W tym czasie skupiliśmy się na rebrandingu, rozbudowie, dywersyfikacji, rozwoju i udoskonaleniu oferty w wielu obiektach. Jednocześnie prowadzimy trzy projekty deweloperskie — w Pile, Olkuszu i Konstantynowie Łódzkim — mówi Eran Levy, prezes BIG Poland.

W OTO Parku Koszalin działają m.in. supermarket Lidl (około 2 tys. m kw.), hipermarket budowlany Leroy Merlin (ponad 9 tys. m kw.), salon meblowy sieci Agata (około 11 tys. m kw.), a także m.in. takie marki jak Cropp, House, Martes Sport, Diverse, 4F, New Yorker, CCC, Deichmann i Rossmann.

Jak tłumaczą eksperci firmy Avison Young, po sprzedaży kilku dużych centrów handlowych w ubiegłym roku początek bieżącego zdominowały inwestycje w aktywa typu convenience [centra szybkich i wygodnych zakupów codziennych — red.] .

— Ta klasa aktywów, niezmiennie postrzegana jako bezpieczna opcja inwestycyjna, utrzymuje swoją atrakcyjność wśród inwestorów. Spodziewamy się kolejnych transakcji parkami handlowymi i obiektami typu convenience, ale uwagę powinny też wzbudzić galerie handlowe o dominującej pozycji w miastach i stabilnych fundamentach. Ta klasa aktywów jest obecnie dość szeroko analizowana przez inwestorów i w niedługim czasie powinny pojawić się kolejne transakcje — mówi Marcin Purgal, ekspert Avison Young.