Jak młodzi Polacy widzą reklamę

Karol JedlińskiKarol Jedliński
opublikowano: 2017-01-10 22:00

Pokolenia: Z (16-19 lat) i X (35-49 lat) dzielą trzy dekady. To powoduje, że przedstawiciele tych generacji oraz dzielącego je pokolenia Y (20-34 lata) inaczej konsumują media i reklamy oraz mają inne oczekiwania wobec treści wideo czy muzycznych. Według badań Ad Reaction Kantar Millward Brown, niekiedy różnice są tak wielkie, że wymagają zupełnie nowych strategii marketingowych. Co czwarty polski nastolatek deklaruje, że lubi selfie. Tymczasem w następnym pokoleniu — Y — taką deklarację składa zaledwie 2 proc. Trzech na czterech przedstawicieli pokolenia Z uważa się za nałogowych użytkowników smartfonów, wśród pokolenia X — jedynie 43 proc. pytanych. Jednocześnie Polacy z pokolenia Z, choć oglądają mniej telewizji niż ich starsi koledzy i rodzice, są najbardziej skłonni do akceptowania reklam — zarówno w cyfrowych, jak i tradycyjnych mediach. Kiedy przedstawiciele trzech pokoleń najlepiej chłoną nowe treści? Z — gdy się nudzą (51 proc.), Y i X — gdy są zrelaksowani (ok. 30 proc. wskazań). — Członkowie pokolenia Z wyrośli w świecie, w którym wiele rzeczy jest dostępnych na żądanie, a wybór jest wręcz nieograniczony. To kształtuje ich oczekiwania wobec reklam. Znacznie bardziej pociągają ich takie, które umożliwiają im wspólne kreowanie lub kształtowanie przebiegu sytuacji. Pokolenie Y i X natomiast preferuje otrzymywanie większej ilości informacji o marce — mówi Duncan Southgate, szef działu media & digital w Kantar Millward Brown. © Ⓟ