Zmieniający się rynek pracy, a wraz z nim oczekiwania pracowników nie są już dla nikogo zaskoczeniem. Jakie działania powinna prowadzić firma, by stale przyciągać talenty?
To pytanie postawiliśmy sobie w Orange Polska już ponad dwa lata temu, gdy rozpoczynaliśmy pracę nad naszą strategią employer brandingu. Nazwaliśmy ją Przełącz się na przyszłość. Nasze Employee Value Proposition (EVP), czyli ofertę, którą jako pracodawca mamy dla naszych obecnych i przyszłych pracowników, oparliśmy na czterech filarach: rozwoju, atmosferze, różnorodności oraz odpowiedzialności i stabilności biznesowej. Są one podstawą komunikacji naszej marki pracodawcy zarówno w mediach społecznościowych, kampaniach rekrutacyjnych, w procesie on-boardingu, jak i działaniach wewnątrz firmy.
Potwierdzeniem, że obrany przez nas kierunek działań jest aktualny i odpowiada na oczekiwania kandydatów, może być ubiegłoroczny raport PwC „Młodzi Polacy na rynku pracy”. Wynika z niego, że podejmując decyzję o wyborze pracodawcy, młodzi pracownicy zwracają coraz większą uwagę na działalność ESG firm, zaangażowanie ekologiczne i społeczne. Odpowiedzią na te oczekiwania są działania Orange ograniczające negatywny wpływ na środowisko #OrangeGoesGreen, programy społeczne Fundacji Orange czy wyjątkowy w skali kraju program wolontariatu pracowniczego.
Młodzi ludzie wysoko cenią sobie atmosferę panującą w firmie, stabilne zatrudnienie, benefity, możliwość rozwoju i uczenia się od doświadczonych kolegów oraz podejście do różnorodności.
Orange jest bardzo aktywny także na tym polu: świadczy o tym chociażby podpisanie Karty różnorodności, która jest zobowiązaniem firmy do wdrażania zarządzania różnorodnością i promowania jej idei, czy ogólnopolski konkurs Hi-Tech Girls dający młodym kobietom możliwość sprawdzenia się w firmie technologicznej.
Dbamy również o ciągły rozwój naszych pracowników – bo to właśnie pracownicy, ich rozwój i odważne patrzenie w przyszłość są dla nas gwarancją sukcesu firmy. W tym roku uruchomiliśmy projekt SkillsUp pozwalający zarządzać kompetencjami pracowników z poziomu całej organizacji i reagować na zmieniające się potrzeby firmy.
O tym, jak wygląda praca w Orange, w firmie z branży technologicznej, opowiadamy w najnowszej serii kampanii Przełącz się na przyszłość. Zaprosiliśmy 14 ekspertek i ekspertów z różnych części naszej firmy, aby opowiedzieli o swojej pracy – teraz i jutro. Pokazują oni przyszłość branży technologicznej oraz rolę, jaką firma odgrywa w cyfryzacji życia społecznego i biznesu.
Projekt potrwa 12 miesięcy i zakładamy, że będzie to jedna z najbardziej merytorycznych kampanii wizerunkowych pracodawcy na polskim rynku. Nasi eksperci i ekspertki rozmawiają m.in. o personalizacji, kognitywnej AI, demokratyzacji danych, przyszłości voice i chat botów, UX/UI, wirtualnej rzeczywistości, cyberzagrożeniach, dbaniu o środowisko naturalne i modelach pracy przyszłości. Rozmowy z liderkami i liderami Orange prowadzi prof. Aleksandra Przegalińska – prorektorka Akademii Leona Koźmińskiego, futurystka, filozofka i jedna z czołowych badaczek sztucznej inteligencji.
Kampanię można zobaczyć na kanałach Orange Polska i Orange Praca w serwisach: LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube oraz Spotify. Wystarczy wpisać „Przełącz się na przyszłość” w wyszukiwarce. Co miesiąc, od września, publikujemy nowy odcinek w formacie audio i audiowideo.ramka
Twoja firma wie, jak przyciągać i zatrzymywać talenty? Zgłoś ją do konkursu Siła Przyciągania 2023! Poznaj listę kategorii, przygotuj prezentację i wypełnij formularz zgłoszeniowy!
Nabór trwa do 30 listopada, udział jest bezpłatny. Wszystkie szczegóły znajdziesz na stronie silaprzyciagania.pl
Organizatorem konkursu jest Puls Biznesu, partnerem merytorycznym PwC Polska. Partnerami Orange Polska, Credit Agricole i OLX Praca.