Jak wychować nieszczęśliwego kłamczucha

opublikowano: 18-11-2019, 22:00

Dzieci, które były okłamywane w dzieciństwie, w dorosłym życiu będą kłamać, wynika z najnowszych badań — napisał „Science Daily”.

„Jeśli nie będziesz grzeczny, zadzwonię po policję” — takim kłamstwem rodzice często straszą swoje małe dzieci, żeby wymusić posłuszeństwo. Czy jest to skuteczna metoda? Nawet jeśli od czasu do czasu działa, to tylko na krótką metę. Nowe badania psychologów z Politechniki Nanyang w Singapurze wskazują, że kłamstwa słyszane od rodziców w dzieciństwie mogą mieć długoterminowe negatywne skutki dla osobowości dorosłego człowieka. Naukowcy zapytali 379 młodych dorosłych, czy rodzice okłamywali ich, gdy byli dziećmi, i jak często oni okłamują swoich rodziców dzisiaj, a także o to, czy trudno jest im mierzyć się z wyzwaniami dorosłego życia. Okazało się, że osoby, które w dzieciństwie często słyszały od rodziców „niewinne kłamstewka”, w dojrzałym wieku częściej okłamywały swoich rodziców oraz że trudniej jest im radzić sobie z wyzwaniami psychologicznymi i społecznymi. Doświadczali problemów z samodyscypliną oraz poczuciem winy i wstydu, powielali negatywne wzorce zachowania, a także mieli często samolubny i manipulacyjny charakter.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy