Kompania Piwowarska zwiększa sprzedaż i moce produkcyjne

05-11-2004, 15:37

Przed przyszłorocznym sezonem letnim Kompania Piwowarska (KP) zwiększy zdolności produkcyjne należącego do niej browaru w Białymstoku o 0,6 mln hektolitrów, by móc rocznie produkować 2 mln hl piwa.

"Chcemy do przyszłorocznego sezonu zwiększyć moce białostockiego browaru z obecnych 1,4 mln hl do 2 mln hl piwa rocznie. Obecnie realizowana jest tam warta 46 mln zł inwestycja w nową linię butelkową o wydajności 60 tys. butelek na godzinę. Wraz z rozbudową powierzchni magazynowej oznacza to nakłady rządu 60 mln zł" - powiedział w piątek PAP rzecznik KP, Paweł Kwiatkowski.

Obecnie łącznie moce browarów wchodzących w skład KP wynoszą 12,5 mln hl rocznie, przy zakładanej w 2004 r. sprzedaży powyżej 10 mln hl. W ubiegłym roku KP sprzedała 9,2 mln hl piwa.

Kwiatkowski dodał, że w ostatnich miesiącach Kompania odnotowała zdecydowany wzrost sprzedaży wytwarzanego w Białymstoku piwa Żubr, który obecnie - według wrześniowych badań firmy AC Nielsen - jest drugą pod względem udziałów rynkowych marką piwa w Polsce, z udziałem rzędu 8,6 proc. Wyższy udział ma inna marka KP - Tyskie (14,7 proc.), a dalej plasują się Tatra Pils (6,9 proc.) i Żywiec (6,7 proc.) z grupy Żywiec oraz Lech z KP (5,4 proc.).

Kwiatkowski podkreślił, że KP konsekwentnie zamierza konkurować z grupą Żywiec o pozycję lidera polskiego rynku piwowarskiego. Nie sprecyzował jednak, kiedy Kompania chciałaby prześcignąć Żywca pod względem udziału w rynku.

"W samym trzecim kwartale jesteśmy liderem rynku" - powiedział rzecznik.

W trzecim kwartale tego roku KP sprzedała ponad 3,2 mln hl piwa, o 16,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W tym samym czasie cała branża piwowarska w Polsce odnotowała wzrost rzędu niespełna 1,6 proc. Po trzech kwartałach wzrost sprzedaży w KP wyniósł 8 proc., podczas gdy w grupie Żywiec 12 proc.

W minionym roku finansowym, zakończonym 31 marca 2004 roku, KP wypracowała ponad 440 mln zł zysku netto. KP należy do drugiego co do wielkości producenta piwa na świecie - koncernu SABMiller, którego sprzedaż przekracza 137 mln hl piwa rocznie.

Grupa warzy piwo w ponad 40 krajach na czterech kontynentach i posiada ponad 100 marek tego napoju. W zamkniętym z końcem marca roku finansowym grupa miała 1,391 mld USD zysku brutto, przy obrotach rzędu 12,645 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Kompania Piwowarska zwiększa sprzedaż i moce produkcyjne